Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی بعد از ظهر شنبه در آئین نواختن زنگ روز قم که در مدرسه استثنایی ابا بصیر برگزار شد، اظهار داشت: معابر، فضای عمومی، فرهنگ عفاف و حجاب، پاکیزگی و نظافت و سایر ویژگی‌های این شهر مقدس باید متناسب با خصوصیات قم باشد.

وی حدیث و سفارش امام صادق (ع) در خصوص قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امام صادق (ع) فرمود که قم حرم ما اهل‌بیت (ع) است، حرم دارای حرمت و شرافتی بوده که متفاوت با منزل و خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود که قم حرم اهل‌بیت است و این به معنای آن است که تمام کوچه و پس‌کوچه‌های قم این شرافت را دارند و باید حرمت آن‌ها حفظ شود.

امام‌جمعه قم یادآور شد: امام صادق (ع) قبل از تولد پدر حضرت معصومه (س) نسبت به میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مژده و موعود داد و یک سفارش عاطفی بر شیعیان نیز بر زیارت قبر وی تأکید کرد و اجر آن را نیز بهشت الهی دانست.

وی با اشاره به‌ضرورت گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم، تصریح کرد: آن چیزی که قم را قم کرده است؛ ورود حضرت معصومه (س) به این شهر بوده که بعد از ورود این بانوی با کرامت به این شهر تاریخ و تمدن آن با تحول همراه شده است.

کد خبر 5339611

منبع: مهر

کلیدواژه: قم شهرداری قم آیت الله سعیدی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام واکسن کرونا عکس استانها اردبیل حضرت معصومه امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)