Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به ساخت ساختمان ۷ طبقه در مجاور خانه لرزاده و عدم رعایت حریم میراثی این مجموعه گفت: جالب اینجاست که مالکیت ساختمان ساخته‌شده در اختیار خود شهرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید احمد علوی در تذکری که در نوزدهمین جلسه شوررای شهر تهران مطرح شد با اشاره به ساخت و ساز بدون رعایت حریم میراثی در مجاور خانه لرزاده، اظهار کرد: خانه استاد لرزاده پس از سال‌ها در تملک شهرداری قرار گرفت و بازسازی شد و در 17 مهر 1398 و به مناسبت هفته تهران گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این خانه مطابق مصوبه شورای چهارم تبدیل به خانه معمار شد تا محلی هم برای نمایش آثار دکتر لرزاده باشد، تصریح کرد: در شورای شهر پنجم، این خانه که در اختیار سرای محله منطقه 7 قرار داشت در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به عنوان خانه معمار از آن استفاده شود.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران ادامه داد: استاد لرزاده 50 سال از عمرش را در این منزل سپری کرده و خانه لرزاده با هدف ایجاد موزه توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است و مانند همه بناهای میراثی دارای حقوق حفاظتی است از جمله ممنوعیت ساخت سازه‌های بلندتر از بنای ثبت شده است اما این موضوع در مورد خانه لرزاده رعایت نشده و حتی با وجود تذکرات اعلام شده از سوی شورای شهر تهران، در حریم میراثی خانه موزه لرزاده(خانه معمار) ساختمان 7 طبقه ساخته شده است.

علوی گفت: طرح ابتدایی ساخت ساختمانی دو طبقه با کاربری آمفی‌تئاتر بوده که در کمال تعجب به ناگاه تغییر کاربری داده و جایش را ساختمانی هفت طبقه گرفته است.

وی افزود: خانه لرزاده در اختیار شهرداری تهران است و قرار بود به عنوان خانه معمار از آن استفاده شود؛ قاعدتا نباید ساخت و سازی با این ارتفاع زیاد در نزدیکی بنا صورت می‌گرفت و از این نظر موازین آثار ثبتی میراث مورد تایید نیست. وزارت میراث  با توجه به ضوابط در مراحل کسب پروانه ساخت این ساختمان ورود نکرده و به نظر می‌رسد هیچ پروانه‌ای برای احداث بنا کسب نشده است و نظارتی هم وجود نداشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان جدید ساخته شده، تحت مالکیت شهرداری است گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران، در ابتدا کاربری ساختمان مجاور، آمفی تئاتری برای برگزاری جلسات معماران در نظر گرفته شده بود. آنچه مهم است، این است که چگونه کاملا بی‌سروصدا،  ساختمانی دوطبقه با کاربری آمفی‌تئاتر، به ساختمانی 7 طبقه با کاربری درمانی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مالکیت این ساختمان، گویای تخلف صورت گرفته است، عنوان کرد:  سازمانی که خود ناظر بر این تخلفات است، این ساختمان را به صورت غیرمجاز در حریم اثر ثبتی، احداث کرده است. وزارت میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد ناظر بر حفاظت از آثار تاریخی، نظارت جدی بر مسئله ساخت و ساز در حریم آثار ثبتی نداشته است. لذا باید از سوی مجموعه شهرداری تهران هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه دلیل احداث این سازه در حریم خانه میراثی توضیح داده شود.

مخالفت شورای شهر تهران با محدودیت تردد شبانه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران خانه لرزاده خانه معمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم

سید محمدجواد سجادی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان ۴ طبقه در شهرک پردیسان گفت: بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۸:۵۱ آتش‌سوزی طبقه چهارم آپارتمان مسکونی در شهرک پردیسان به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۳ دستگاه خودرو اطفاء حریق و ۱ دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۲ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام و واحد‌های عملیاتی در ساعت۱۸:۵۲ به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه چهارم ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیر‌های خروج را مسدود کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد