Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@22:14:55 GMT

سفیر لبنان از کدام کشورهای عربی اخراج شد؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۵۸۳۴

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، عربستان سعودی در پی تنش اخیر پیش آمده میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و خواستار خروج سفیر لبنان در ریاض شد.

بیشتر بخوانید:

اقدام عربستان علیه لبنان برای انتقام از پیروزی‌های حزب الله است / مردم لبنان از دخالت‌های سعودی‌ها خسته شده‌اند

ریاض با توهین دانستن گفته‌های وزیر اطلاعات لبنان درباره این کشور، اعلام کرد که سفیر خود را نیز از بیروت برای مشاوره فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض گفته که اظهارات مقامات لبنانی را بیانگر مواضع لبنانی های مقیم عربستان نمی‌داند و اظهارات «توهین آمیز» وزیر اطلاع رسانی لبنان ادامه مواضع «مذموم» مقامات لبنانی است.

پس از عربستان، بحرین سفیر لبنان را اخراج کرد

دولت بحرین در اقدامی مشابه عربستان سعودی، از سفیر لبنان خواست تا منامه را ترک کند. وزارت خارجه بحرین جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم این کشور «در سایه یک سری اظهارات و مواضع غیرقابل قبول و توهین‌آمیز مقامات لبنانی طی چند وقت اخیر» اتخاذ شده است. در ادامه بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده که «این تصمیم روی برادران لبنانی مقیم بحرین تاثیری نمی گذارد».

سفیر لبنان در کویت هم اخراج شد

کویت نیز در اقدامی مشابه عربستان و بحرین از سفیر لبنان در کویت خواست تا خاک این کشور را ترک کند. طبق این گزارش، کویت همچنین سفیر خود در بیروت را فراخوانده است.

دیپلمات‌های امارات هم از لبنان خارج شدند

«خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور امارات در امور خارجه عنوان کرد که تصمیم خروج دیپلمات‌های این کشور از لبنان، در همبستگی با عربستان اتخاذ شده است. امارات عربی متحده خبر داد که دیپلماتهای خود را از لبنان خارج کرده است. خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از المرر گزارش داد، این اقدام ابوظبی در واکنش به «شیوه غیر قابل قبول برخی از مسئولان لبنانی» در قبال عربستان سعودی صورت گرفته است. وی خبر داد که کنسولگری امارات، همچنان مشغول به کار است و مرکز صدور گذرنامه نیز در برخی از نمایندگی‌های این کشور در بیروت، فعال است.

بر اساس این گزارش، در پی انتقاد یک وزیر لبنانی از جنگ عربستان در یمن برخی کشورهای عربی به سفرای لبنان در کشورهایشان عنوان کردند تا خاک کشورشان را ترک کنند.

جورج کرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در گفتگویی که از او منتشر شده، عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به تجاوز نظامی به یمن متهم کرده است. او گفته است که حوثی‌های یمن در برابر «تجاوز خارجی» از خود دفاع می‌کنند.

البته گفتگوی آقای قرداحی در زمانی که او هنوز به وزارت انتخاب نشده بود، انجام شده است. او عضو جنبش مسیحی «مَرَده» لبنان، یک جناح سیاسی متحد حزب‌الله در این کشور است.

با این وجود، نخست وزیر لبنان همچنین از رهبران کشورهای عرب خواسته برای حفظ انسجام عربی هم که شده به لبنان برای گذار از «بحران» پیش آمده کمک کرده و تلاش کنند.

وی گفت که اظهارات آقای قرداحی که پیش از تصدی پست وزارت بیان شده، نظر دولت لبنان نیست.

اگرچه رابطه میان ریاض و بیروت در سال‌های گذشته متشنج بوده است اما هم‌زمانی تشدید تنش دیپلماتیک میان دو کشور در روز جمعه با بحرانی سیاسی و اقتصادی لبنان بر اهمیت آن افزوده است.

گفتنی است؛ تلویزیون ام تی‌وی لبنان به نقل از یک منبع نزدیک به شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که انتظار می‌رود پس از اقدامات پادشاهی عربستان، تنش‌ها افزایش یافته و تمامی سفرای لبنان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اخراج شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116858 برچسب‌ها لبنان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لبنان عربستان سعودی سفیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه

مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تونس، سفیر ایتالیا را به دلیل اعتراض و موضعش در قبال جنگ غزه اخراج کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید