Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:18:41 GMT

دیدار و گفت‌وگوی سعید محمد با امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۶۷۴۵

دیدار و گفت‌وگوی سعید محمد با امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

سعید محمد در این ملاقات با اشاره به آخرین تحولات و پیشرفت‌های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور، ظرفیت‌های فراوان موجود و زمینه‌های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را بر شمرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت امور خارجه، خواستار مساعدت بیش از پیش این وزارتخانه برای گسترش همکاری با دیگر کشورها به منظور حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعبدالهیان یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه خواند و افزود: با توجه به برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها، درصدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم. 

وی با اشاره به علاقه‌مندی برخی کشورها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت‌های فراوان در بین ایرانیان خارج از کشور، بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تأکید کرد.

در این جلسه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه سعید محمد مهدی صفری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.

اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد که هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

تجارت ایران و امارات به 30 میلیارد دلار می‌رسدفرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آنها به بخش‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.

در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.

به گفته خبرگزاری‌های دولتی اماراتف آنها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان