Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@21:31:21 GMT

نحوه خرید برنج از بورس اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۷۵۰۴

نحوه خرید برنج از بورس اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران  ، در رابطه با این پرسش که آیا همه مردم می‌توانند از بورس کالا برنج خریداری کنند؟ بیان کرد: بله، هر فردی که کد سهامداری معمولی دارد به صورت آنلاین و یا از طریق شرکت‌های کارگزاری، می‌تواند سفارش خرید خود را ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد بعد از آن که برنج را خریداری کرد، اگر وزن آن بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم باشد می‌تواند از انبار درخواست ترخیص کرده و برنج را تحویل بگیرد، اما اگر برنج خریداری شده زیر ۱۰۰ کیلوگرم باشد نمی تواند آن را تحویل بگیرد و باید آن را نگهداری و یا به فرد دیگر بفروشد. در صورت نگهداری گواهی‌های سپرده کالایی برنج، در سررسید که تقریبا ده ماه دیگر خواهد بود، باید خریدار به انبار مراجعه و برنج خود را از انبار تحویل بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته بعدی اینکه کد مورد نیاز برای این معاملات همان کد سهامداری عادی برای معاملات سهام است، که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت tsetmc داخل تب بورس کالا، روی تب گواهی سپرده کالایی کلیک و داخل این صفحه نماد معاملاتی برنج را انتخاب و با وارد شدن به صفحه مربوطه، به اطلاعات معاملاتی این نماد دسترسی پیدا کنند.

فلاح در ادامه افزود: کارمزد معاملات گواهی سپرده کالایی برنج ۲۴ در ۱۰۰۰۰ ارزش معامله است. همچنین هزینه انبارداری برای روز‌های که خریدار مالک گواهی سپرده است، از روزی که گواهی سپرده خریداری می‌شود تا روز ترخیص یا معامله آن در بازار ثانویه، با دارنده گواهی سپرده کالایی است.

او در ادامه گفت: لازم به ذکر است کالا‌های کشاورزی دوره نگهداری دارند. به طور مثال برنجی که در تاریخ ۲۱ شهریور ماه نماد آن را بازگشایی شد، حداکثر تا ۲۲ تیرماه سال آینده قابل معامله است و دارندگان گواهی سپرده کالایی باید حداکثر تا ۲۹ تیرماه سال آینده برای دریافت برنج خود به انبار مراجعه نمایند.

پربیننده ترین شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟ مجلس طرح حمایت از حقوق سهامداران در بورس را کلید زد + جزییات کدام سهم ها ارزنده هستند؟ از خاندوزی توضیح می خواهیم / وعده کسب سود در بورس عملی نشده است نمای پایانی بورس (۸آبان۱۴۰۰) / شاخص کل با افت ۱۸هزار واحدی معاملات را به پایان برد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه برنج گواهی سپرده کالایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی