Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:32:22 GMT

روش ساخت ضد یخ بتن

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۳۸۷

روش ساخت ضد یخ بتن

شما می‌توانید جهت خرید ضد یخ بتن به سایت شرکت کپکو کالا که تولید کننده انواع افزودنی های بتن است، مراجعه کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کپکو کالا، شرکت‌های مختلف روش های بسیار متعددی را برای تولید ماده ی شیمیایی مذکور، به کار می گیرند تا بتوانند یکی از بی نقص ترین و بهترین انواع ضد یخ های بتنی را، تولید نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه شرکت های تولید کننده ماده ی شیمیایی ، از مدرن ترین تجهیزات و دستگاه ها، جهت ساخت ضد یخ بتن استفاده می کنند. کپکو کالا در روند ساخت ضد یخ بتن، تمام استانداردهای لازم، مورد توجه واقع شده و شما می توانید با خیال راحت، یکی از بی نظیرترین و بهترین انواع ضد یخ های بتنی موجود در بازار را، تهیه و خریداری نمایید.

ترکیبات مورد استفاده در فرایند ساخت ضد یخ بتن

 در فرایند مربوط به ساخت ضد یخ بتن، از مواد افزودنی بسیار متفاوتی استفاده می شود تا بتوان مقاوم ترین و باکیفیت ترین ضد یخ را، تهیه و تولید کرد. در نظر داشته باشید که میزان مواد افزودنی مورد استفاده در تولید ساخت ضد یخ بتن، با توجه به نوع ضد یخ مذکور، بسیار مختلف می باشد. با این حال مهمترین و اصلی ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند ساخت ضد یخ بتن، عبارتند از:

-         سولفات سدیم

-         اوره

-         تری اتانول آمین

-         سدیم لوریل سولفات

-         افزودنی های متفرقه ی جامد

-         افزودنی های حامل مواد آلی

فرمول های مربوط به ساخت ضد یخ بتن پودری و مایع

فرایند تولید و ساخت ضد یخ بتن بدون کلراید پودری با ضد یخ های بتنی مایع، با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و شما می توانید پروسه ی مربوط به ساخت ضد یخ های بتنی مایع و پودری را، به شکل جداگانه، مورد مقایسه و بررسی قرار دهید. ضدیخ های بتنی پودری را می توان به اندازه‌ی 5 درصد با ملات بتنی ترکیب کرد. همچنین اصلی‌ترین ویژگی های مربوط به ضد یخ مذکور، عبارتند از:

-         روان کننده بتن

-         ضد یخ

-         گیرش بسیار بالا

در فرایند مربوط به تولید و ساخت ضد یخ بتن مایع نیز، از فرمول های فاقد یون کلرید استفاده می شود. در واقع اصلی‌ترین مواد مربوط به تولید ضد یخ های بتنی را، مواد آلی و معدنی شکل می دهد. همچنین شما می توانید حدود 2.5 درصد از ضد یخ بتنی مذکور را، در ملات سیمانی خود، اضافه کنید. لازم به ذکر است که فرمولاسیون تولید برخی از ضد یخ های بتنی، از سوی شرکت های تولید کننده فاش نشده است و کمپانی های تولید کننده ضد یخ های بتنی، فرمولاسیون های مربوط به ضد یخ های مذکور را، در هیچ مقاله ای بروز و فاش نکرده اند. با این حال می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرایند ساخت ضد یخ های بتنی، با ما در ارتباط باشید.

چرا از مواد افزودنی متعددی در ساخت ضد یخ بتن، استفاده می کنند؟

ساخت ضد یخ بتن یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین راه، جهت کاهش نقطه ی انجماد ملات بتن می باشد که در تولید ماده ی شیمیایی مذکور، از انواع مواد افزودنی استفاده شده است. توجه داشته باشید که آب موجود در ملات سیمانی، بدون افزودن ضد یخ بتن، فرایند هیدراسیون را انجام‌داده و چسب سیمان را، به وجود می آورد. به همین دلیل نیز توصیه می شود در زمان مناسبی از ضد یخ بتنی استفاده کنید تا بتوانید مانع از یخ زدگی چسب سیمانی، شوید. استفاده از ضد یخ بتنی در ملات مذکور، حالت جامد مانند آب را تحت تاثیر قرار داده و آن را از بین می برد. همچنین امروزه در تولید و ساخت ضد یخ بتن، از مواد افزودنی بسیار متعددی استفاده می کنند که هر یک از آنها، از عناصر مختلفی تشکیل شده و می توانند بهترین کارایی را در سازه های بتنی شما داشته باشند. مهمترین مواد افزودنی مورد استفاده در تولید و تهیه ضد یخ های بتنی، عبارتند از:

کلسیم کلرید (CaCl2)

سدیم کلرید (NaCl)

سدیم نیترات (NaNO3)

کلسیم نیترات (Ca(NO3)2)

پتاسیم کربنات (K2CO3)

اتیلن گلیکول (C2H6O2)

سدیم فرمات (HCOONa)

توجه داشته باشید که جهت افزایش و تسریع گیرش بتن از پتاسیم کربنات استفاده می شود که هیچ گونه تاثیر منفی را، در خوردگی فلزات به دنبال ندارد. می‌توانید جهت اطلاع از تنوع محصولات شرکت کپکو مثل افزودنی بتن ، اسپیسر های پلاستیکی و .. به سایت فروشگاه کپکو کالا مراجعه بفرمایید.از سوی دیگر برخی از مهندسان بر این باورند که سدیم نیترات از بهترین انواع افزودنی های مورد استفاده در تولید ضد یخ های بتنی می باشد چرا که می تواند دمای انجماد آب را نزدیک به ده درجه سانتی گراد کاهش داده و مقاومت بالایی را در سازه های بتنی به وجود آورد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضد یخ بتن مورد استفاده شما می توانید مواد افزودنی تولید کننده ی مربوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان

دادستان عمومی و انقلاب ماهان از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی شیشه و بازداشت سرکردگان این باند در ماهان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سینا بنی‌اسد دادستان عمومی و انقلاب ماهان صبح امروز از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در ماهان خبر داد و گفت: پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر شد، گفت: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان موفق به کشف و ضبط بیش از کشف 36 کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از 50 کیلوگرم پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

دادستان عمومی و انقلاب ماهان ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب شده، دو متهم بازداشت شده‌اند و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، بیان کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است.

بنی‌اسد با بیان اینکه به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد، افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمام شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان