Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸ هزار دانش آموزان این استان تبلت یا گوشی ندارند و اصل بر بازگشایی و حضور دانش آموزان است.

"سید علی احمد زاده" روز یکشنبه نهم آبان ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پراکندگی جمعیتی نباید مانع شود تا دانش آموزان این استان در مدارس کم جمعیت از تحصیل باز بمانند، افزود: باید تمام شرایط فراهم تا حتی با کلاس‌های درس کم جمعیت تشکیل و هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: با تأمین هرگونه هزینه های لازم باید شرایط برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود و نباید مدارس کم جمعیت استان تعطیل شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط خاص کرونایی خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار دانش آموزان این استان تبلت یا گوشی ندارند و اصل بر بازگشایی و حضور دانش آموزان است.

 احمدزاده با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان سعی کنند آب، برق و گاز مدارس قطع نشود و شرایط برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود، تصریح کرد: اجرای پرسش مهر بستری برای فرهنگ‌سازی ایران قوی است.

وی ادامه داد: سواد حرکتی از شاخص های ارزشمندی برخوردار وضرورت دارد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی برای بودجه آن برنامه ریزی کنند.

همچنین "هادی زارع پور"، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: رئیس جمهور در آغاز بازگشایی مدارس از دانش آموزان وفرهنگیان خواسته در موضوع ویژگی های ایران قوی ونقش دانش آموزان در فراخوان پرسش مهر ۲۲ در رشته های مختلف شرکت کنند. در سال گذشته ۵۴ هزار و۳۵۲ نفر در پرسش مهر شرکت کردند که ۸۲۰ اثر به مرحله استان و ۱۰۱ اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ۲۵ بسته تحولی به استانها اعلام شده وامسال نیز ۲ بسته تحولی از جمله حرکتی نیز اضافه شده است، افزود: در۳۰ درصد مدارس ابتدایی استان این طرح اجرا می شود.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای بازگشایی حضوری مدارس باید جوانب کار را در نظر گرفت و در صورت ترکیبی بودن مشکل دانش آموزان فاقد تبلت مرتفع شود.

همچنین"علی شهابی نسب"، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی وسکونت در استان کلاسهای دو و سه و چهار و پنج نفره تشکیل شده که هزینه سنگینی برای آموزش وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات فصلی آموزش وپرورش بود، تصریح کرد: ضرورت دارد برنامه ریزی لازم انجام وحدود ۵۳ درصد مدارس زیر ۳۰نفر استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یابند.

"کورش دلشاد"، مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان  بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۶۹ هزار و۲۷ نفر معادل حدود۴۰درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۵۵۱ مدرسه شهرستان بویراحمد هستند که بعلت مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج و کمبود فضای آموزشی در این کلاس‌ها تراکم به ۴۴ نفر می رسد.

وی افزود: هم اکنون ۴۱ مدرسه بصورت فضای پیش ساخته(کانکسی)و ۳۸ مدرسه در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد استیجاری هستند و ضرورت دارد جهت ایجاد فضای آموزشی جدید برنامه ریزی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، همچنین "پرویز یزدان‌پناه"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوجچ نیز در این نشست گفت: ۲۵ درصد دانش آموزان در شهرستانهای بویراحمد وگچساران مرحله اول واکسن کرونا و ۷۵ درصد مرحله دوم واکسن را دریافت نکرده اند که با این شرایط بازگشایی مدارس در این ۲ شهرستان با مشکل روبروست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری