Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:58:00 GMT

کاشت توت‌فرنگی در مزارع ورامین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۷۹۰

کاشت توت‌فرنگی در مزارع ورامین آغاز شد

محسن بنائیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری، بیش از ۲۲ هکتار از گلخانه شهرستان ورامین زیر کشت توت‌فرنگی می‌رود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲ هکتاری مواجه شده است.
وی با بین اینکه از هر هکتار گلخانه زیر کشت محصول توت‌فرنگی ورامین ۶۰ تن محصول برداشت می‌شود افزود: در حال حاضر ۲۵ بهره‌بردار در شهرستان ورامین اقدام به کشت گلخانه‌ای توت‌فرنگی می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود که در پایان فصل برداشت، یک هزار و ۳۵۰ تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهادکشاورزی ورامین گفت: محصول توت‌فرنگی اواخر مهرماه کشت می‌شود و با شروع فصل بهار، نوبرانه محصول وارد بازار شده و تا پایان خرداد، این محصول از گلخانه‌ها برداشت می‌شود.
وی با اشاره به آغاز فصل کشت غلات در شهرستان ورامین گفت: در سال زراعی جاری و بر اساس تعهد شهرستان ورامین، حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت جو و حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول گندم می‌رود.
بنائیان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت دانه روغنی کُلزا می‌رود که نسبت به سال زراعی گذشته تغییری نداشته است.
بنائیان افزود: میانگین برداشت این محصول در سال زراعی گذشته از هر هکتار ۲ هزارکیلوگرم بود که محصول تولیدی کشاورزان به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال خریداری شد.
شهرستان ورامین از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها ۳۹ هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.
 

برچسب‌ها گندم ورامین کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم ورامین کشاورزی گندم ورامین کشاورزی اراضی کشاورزی شهرستان ورامین اراضی کشاورزی توت فرنگی سال زراعی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی