Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@19:31:13 GMT

هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری برای صادرات به اوراسیا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۰۱۱۱

هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری برای صادرات به اوراسیا

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت، برای افزایش صادرات در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در  این جلسه رئیس سازمان توسعه تجارت گزارشی از وضعیت فعلی تراز تجاری کشور و برنامه‌های پیش‌ رو و نیز اقدامات صورت گرفته از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس گزارش رئیس سازمان، در خصوص هدف‌گذاری کالاهای صادراتی و وارداتی و کشورهای مقصد برنامه‌های جامعی تهیه شده و برای افزایش صادرات در حوزه اورآسیا تا یک سال آینده هدف‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان توسعه تجارت تأکید کرد که این هدف‌گذاری کاملاً قابل تحقق است و اهداف بخشی از کار که هم‌اکنون شروع شده نیز در حال تحقق است و برای یک سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا تعداد رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف افزایش یابد که برهمین اساس حدود ۶۰ رایزن اقتصادی به زودی عازم کشورهای مختلف می‌شوند.

بررسی اولیه طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی»

حسینی‌کیا همچنین با اشاره به بررسی پیش‌نویس طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: هدف از این طرح، این است که اگر یک واحد تولیدی یا خدماتی با مشکل مالی مواجه می‌شود یا بدهی برای آن پیش می‌آید، از تعطیل شدن آن جلوگیری شود و از محل اموال و مستغلات شخص، بدهی آن پرداخت شود و یا راهکارهایی مانند دادن سهام کارخانه به طلبکاران و سهیم‌کردن آنها در اداره کارخانه در عوض تعطیلی کارخانه دنبال شود.

وی افزود: سیاست قوه قضاییه نیز در سال‌های اخیر تاکنون همین بوده که از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود، اما لازم است مجلس نیز با تصویب قانون، مبانی قانونی این امر را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: کلیات این طرح امروز در کمیسیون بررسی شد اما به دلیل آنکه جلسه حدنصاب نداشت، رأی‌گیری برای تصویب کلیات به جلسه بعد موکول شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان مجلس شورای اسلامی سید جواد حسینی کیا اوراسیا سازمان توسعه تجارت کمیسیون صنایع و معادن مجلس قوه قضائیه کمیسیون صنایع و معادن رئیس سازمان هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان