Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی مقابل نپال، لبنان و تاجیکستان در هیچ یک از رده های سنی هیچ اعتبار و آورده ای برای فوتبال ایران ندارد اما با این حال باید به مهدی مهدوی کیا و تیمش نمره قبولی داد...

تیم ملی امید ایران که برای کسب جواز حضور در بازی های زیر 23 سال قهرمانی آسیا به تاجیکستان سفر کرده بود، آنچه می خواست را به دست آورد و با 3 پیروزی و 9 امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله نهایی بازی ها که در ازبکستان برگزار می شود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، نتایجی که تیم مهدی مهدوی کیا در تاجیکستان گرفت، نتایج خاص و ویژه ای نیست؛ پیروزی 4 بر صفر مقابل نپال، برد 2 بر صفر برابر لبنان و برتری 3 بر 2 در مصاف تاجیکستان نتایجی نیست که در فوتبال ایران به عنوان افتخار ثبت شود. نپال که هنوز هم جایی در فوتبال آسیا ندارد، لبنان همچنان در حال تلاش برای پیشرفت است و تاجیکستان هم آن قدر با ما تفاوت دارد که حتی امتیاز میزبانی نباید به این تیم کمک کند که به ایران گل بزند. با این حساب بردن این 3 تیم، هورا و هوار ندارد اما نباید این حقیقت را کتمان کرد که ما هم با آمادگی کامل به این رقابتها نرفتیم. 

هنوز یادمان نرفته مهدی مهدوی کیا تازه روز 21 شهریور اسامی 66 بازیکن را برای حضور در اردوی سه مرحله ای تیم امید اعلام کرد و اردوی این تیم از 25 شهریور آغاز شد. اردوی اول به ارزیابی بازیکنان گذشت و اوضاع به حدی مامساعد و نامناسب بود که مهدوی کیا 65 بازیکن حاضر در اردو را در سه اردوی کوتاه مدت جدا گانه دید (یک بازیکن در 25 سالگی و به اشتباه به تیم زیر 23 سال دعوت شده بود!)

در یک شرایط طبیعی اگر ایران مقابل تاجیکستان 2 گل بخورد و با نتیجه 3 بر 2 این تیم را ببرد، باید حتی از تیم بابت این نتیجه و این نمایش انتقاد کرد اما تیم مهدوی کیا با کمترین میزان آمادگی در این رقابتها شرکت کرد و برای آماده سازی فنی کوتاه ترین مدت زمان ممکن را در اختیار داشت.

در همین زمان کم، همین که تیم امید مرحله اول را به سلامت پشت سر گذاشته، باید از این تیم راضی بود و به مهدی مهدوی کیا و تیمش نمره قبولی داد.

از مهدی مهدوی کیا و همکارانش باید به اندازه زمانی که در اختیار داشتند توقع داشت. در این مرحله، با این زمان اندک، همین پیروزی ها با این که کم گل و خفیف بوده، کافی است. مهم این بود که تیم امید به عنوان تیم اول صعود کند که کرد. مهم این بود که هر 3 بازی اش را ببرد که برد. این درست که خوردن 2 گل از تاجیکستان برای فوتبال ایران، صورت خوبی ندارد اما قبل از هر نقدی موقعیت تیم امید را هم بسنجیم. این تیم نه تمرین آنچنانی داشت نه بازی تدارکاتی خاصی برگزار کرد و نه بازیکنانش را به طور کامل در اختیار داشت. همزمان با شروع رقابتهای لیگ برتر، اغلب این بازیکنان در خدمت تیم های باشگاهی شان بودند و فدراسیون آنها را با تهدید و تمنا دور هم جمع کرد.

شک نکنید این تیم روز به روز، اردو به اردو و بازی به بازی بهتر می شود. فدراسیون باید هر آنچه مهدوی کیا برای بهبود شرایط این تیم نیاز دارد در اختیارش بگذارد. در این صورت، آینده سازان فوتبال ایران که به مرور در سال های آتی قدم به تیم ملی بزرگسالان هم خواهند گذاشت، این فرصت را دارند که با کمک مهدی مهدوی کیا در سطح ملی رشد کنند و برای این رشد، رسانه ها هم باید حامی تیم امید باشند. 

 

بیشتر بخوانید:

مسابقات زیر 23 سال آسیا | ایران 3-2 تاجیکستان؛ با هتریک سلمانی، گام اول با موفقیت برداشته شد

یاسین سلمانی و هت تریک در یک نیمه

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم بازی رسانه ای با اعصاب و روان هواداران سرخابی؛ حرفه ای سازی فوری مثل عکس فوری پست اینستاگرامی باشگاه پورتو به مناسبت هالووین با حضور مهدی طارمی تلاش الگری برای خروج از بحران؛ یوونتوسی ها تا شنبه در کمپ تمرینی ابراهیموویچ: پاری سن ژرمن فعلی تیم نیست؛ ام باپه باید به خودش سختی بدهد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مهدی مهدوی کیا فوتبال ایران تیم امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین دیدار مرحله نیمه پایانی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ امروز ۷ اردیبهشت تیم تایلند میزبان برابر تاجیکستان به میدان رفت که این بازی پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با برتری ۶ به ۵ میزبان به پایان رسید. تایلند با کسب این نتیجه سومین بار جواز حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. حریف تایلند در دیدار پایانی، برنده دیدار ایران و ازبکستان در دیگر دیدار نیمه‌نهایی خواهد بود.    در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.     در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه، این بخت را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

دیگر خبرها

  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سردار آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سرداز آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند +فیلم
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • اتفاقی که مورایس را به اسلام مشرف کرد
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • نوراللهی و ۹۰ دقیقه دوئل با اینیستا در قلب امارات
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی