Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:26:20 GMT

امارات خواهان خروج شهروندان خود از لبنان شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۲۱۴۰

امارات خواهان خروج شهروندان خود از لبنان شد

به گزارش ایرنا از "العربیه"، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای تاکید کرد: با توجه به وقایع جاری و بر اساس تصمیم ممنوع کردن سفر شهروندان اماراتی به لبنان و فراخوان دیپلمات‌های اماراتی از لبنان، وزارت خارجه امارات از تمام شهروندان این کشور می‌خواهد تا هرچه زودتر لبنان را ترک کنند.  
در پی اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب»  (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود انصارالله به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند دفاع می‌کند.  
کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند و بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در این کشورها ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک خود را ترک کنند.  

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.  

در همین رابطه شبکه تلویزیونی «ام تی وی» به نقل از منابع سعودی که نام‌شان را ذکر نکرد، اظهار داشت: «به دلیل اظهارات قرداحی ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی روبه رو  هستیم.»

برچسب‌ها جورج قرداحی لبنان امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جورج قرداحی لبنان امارات متحده عربی جورج قرداحی لبنان امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند

امروز شنبه بار دیگر هزاران مهاجر صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان امضای فوری توافق آزادی اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد حدود 10 هزار معترض در خیابان بگین منتهی به کریا وزارت جنگ اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا و برگزاری انخابات زودرس شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو که با حضور یائیر لاپید رهبر مخالفان برگزار شد، منجر به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان شده است.

 

.

 

برخی از معترضین نیز با حضور در داخل خیابان ایالون آن را به نشانه اعتراض بستند.

کان هم در این رابطه تاکید کرد علاوه بر تل‌آویو تظاهرات مشابهی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

این تظاهرات با حضور خانواده اسرای صهیونیست که در غزه در اسارت مقاومت قرار دارند، در حال انجام است و نمایندگانی از آنها در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای که از همان ساعات اولیه امروز شنبه منتشر شد، تاکید کردند وقت آن فرا رسیده سات که با توافق مبادله اسرا موافقت شود، وقت آن فرا رسیده است تا با عمل نشان دهید که اولویت با ربوده شدگان است، این کار را با موافقت با توافق بازگشت همه آنها به اثبات برسانید، اتفاق نظر وسیعی در رابطه با امضای این توافق وجود دارد که در میان تمام ارکان جامعه به وجود آمده است.

 

.

 

در قیصریه مقر اقامت نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نیز تظاهرات معترضین با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، در آنجا نیز معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هاادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی