Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:39:58 GMT

دولت پیر دِگر باره جوان خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۲۷۹۰

دولت پیر دِگر باره جوان خواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «جوان‌گرایی در بدنه و بخش‌های میانی دولت موجب خواهد شد احساس انسداد در کشور از بین برود و همچنین ذخیره ارزشمندی برای مدیران ارشد و مجرب آینده فراهم خواهد کرد.»

این تنها بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین دیدار با هیئت دولت سیزدهم است.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان مومن ایران اسلامی را مورد خطاب قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مخاطب این بیانیه امت اسلامی است، اما هسته اصلی مخاطبان را در این بیانیه جوانان تشکیل داده‌اند و این مهم تا جایی پیش می‌رود که بعد‌ها رهبر انقلاب برای برون‌رفت از مشکلات به تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی توصیه کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان هم بار‌ها بر جوانگرایی در بدنه مدیریتی دولت تاکید کرده است. رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت با بیان اینکه امروز بهترین زمان برای توجه به جوانان در بدنه مدیریتی دولت است و می‌توان اقدامات خوب و مناسبی در این زمینه انجام داد اظهار کرد: باید به جوانان میدان دهیم تا در عرصه عمل استعداد و توان خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیسی همچنین چهاردهم خردادماه در دیدار با جمعی از جوانان نخبه حوزه‌های مختلف بیان کرده بود که استفاده از جوانان و نخبگان، رویکرد جدی دولت آینده ما خواهد بود.

دیری نرسید که شعار جوانگرایی در دولت سیزدهم محقق شد و حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت و معدن؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله افراد جوان در بدنه دولت مشغول به کار شدند.

لازم به ذکر است که از ۱۸ وزیر رای اعتماد گرفته از مجلس شورای اسلامی، ۷ وزیر دهه پنجم و ۵ وزیر دهه ششم زندگی خود را سپری می‌کنند.

البته جوانگرایی فقط معطوف به انتخاب وزرا در بدنه دولت نشده؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حضور جوانان و جوانگرایی در بدنه دولت و شهرداری‌ها اظهار کرد: در شهرداری‌ها تلاش ما بر این است که شهرداران نخبه، خبره و جوان داشته باشیم، در کلان شهر‌ها شهردارانی انتخاب شده‌اند که چهره جوان و نخبه دارند.

وی با بیان اینکه مدیران جوان باید از افراد سابقه‌دار در حوزه مدیریتی بهره‌مند شوند گفت: مشاوران مجرب در کنار مدیران جوان می‌توانند شاکله خوبی را برای کشور رقم بزنند. مدیران جوان باید از تجربه و مشاوره مدیران قبلی را استفاده کنند.

جوان نخبه‌ای که تجربه مدیریتی ندارد، ضرر است

البته به عقیده برخی، ورود افراد نخبه اما بی تجربه نه تنها نفعی برای کشور ندارد بلکه ضرر هم دارد؛ علیرضا خامسیان فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه جوانی که کارآزموده باشد و دارای تجربه حتما باید از او در مدیریت کلان کشور استفاده کرد گفت: جوان نخبه‌ای که تجربه مدیریت در سطح کلان کشور را ندارد و در بدنه میانی دستگاه‌های اجرایی قرار نداشته، باعث می‌شود نتواند سکان اداره یک وزارتخانه را به درستی در دست بگیرد.

خامسیان افزود: مسئولان ما باید راه را برای حضور جوانان در سطوح میانی بازکنند تا یک جوان نخبه پله پله و با کسب تجربه بتواند در سطوح عالی مدیریتی بدرخشد و باتجربه خود کار‌ها را پیش ببرد و این انسداد متاسفانه زمان زیادی است که وجود دارد و حالا با این مشکل مواجه هستیم. ما می‌بینیم که مسئولینی داریم که در سطوح میانی رشد کرده و حالا توانستند در مدیریت کلان نیز خود را مطرح کنند. قرار دادن افرادی در سطح وزارتخانه‌ها که صرفا در فضای مجازی کارشناس بوده‌اند و سابقه مدیریتی حتی در سطوح میانی را هم نداشتند خطایی مشخص است حتی به بهانه جوان‌گرایی!

محمد علیپور نماینده ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کسانی که در بدنه دولت مسئولیت گرفتند جوان هستند، اما تازه به دوران رسیده و خام نیستند و قبلا در مسئولیت‌های دیگر فعالیت می‌کردند؛ گفت: جوانگرایی بحث گام دوم انقلاب است و باید محقق شود.

وی افزود: با وجود اینکه جوانگرایی در کشور امر بسیار خوبی است، اما متاسفانه کادر سازی مناسب در انتخاب مسئولان صورت نگرفته است؛ این امر را در وزارت کشور دیده شده است؛ بطور مثال در یکی از کشور‌های همسایه ما نحوه انتخاب استاندارن و بخشداران این کشور به طوری است که افراد سلسله مراتبی سمت می‌گیرند؛ یعنی اگر کسی بخواهد استاندار شود باید ابتدا بخشدار شود، بعد در سمت فرماندار فعالیت کند و سپس استاندار شود؛ اما در کشور ما انتخاب مسئولان کادر سازی درستی ندارد و مسئولان فعلی باید سلسله مراتبی سمت می‌گرفتند.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص جوانگرایی در دولت سیزدهم اظهار کرده که سیاست دولت رویکرد جوانگرایی است و در این زمینه از جوانان متعهد و متخصص در مدیریت بدنه دولت در کشور و همچنین استان ها استفاده خواهد شد و استانداران در استفاده از نیروهای جوان اهتمام خواهند داشت. درصورتی که توانمندی و کارآمدی افراد محرز شود اولویت ما مدیران جوان است و جوانگرایی در اینجا اعمال می‌شود.

نکته مهم و راهبردی این است که دولت حجت‌الاسلام رئیسی با جوان‌گرایی و در نظر گرفتن رهنمود‌های رهبری می‌تواند سطح رضایت‌ اجتماعی را از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم بیشتر کند. این روزها چشم امید مردم به دولت سیزدهم دوخته شده و امید می‌رود این دولت مستند اقدامات تحول‌خواهانه خود را بر مبنای فراز‌های بلند بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهد و با استفاده از توصیه‌های رهبری و دلسوزان انقلاب و کشور، میهن اسلامی‌‎مان را سرفراز‌تر از وضعیت فعلی کند.

نکته ای که مشخص است تاکنون رئیس دولت سیزدهم و وزاریش نشان داده اند که مرحله شعار برای جاونگرایی را رد کرده و به مرحله عملگرایی در زمینه جوان‌سازی دولت رسیده اند، باید دید چه پیش آید زین پس...

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانگرایی دولت رهبر انقلاب بدنه دولت دولت سیزدهم مدیران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض