Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، پاندمی کرونا به واسطه نبرد تجاری بین چین و آمریکا و تحریکات ناتو تشدید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در گفتگویی با روزنامه روسیسکایا گازتا همچنین گفت: سیاست تحریم‌های غرب در بحبوحه کرونا هیچ تغییری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبرد تجاری بین آمریکا و چین به واسطه تقابل ایدئولوژیکی تشدید شده و در نهایت به نوعی جنگ سرد تبدیل شده است. همچنین در حال حاضر شاهد تحریکات جدی به ویژه در اروپا هستیم. در سال گذشته میلادی، شاهد بودیم که کشتی‌های ناتو دائما به مرزهای روسیه در دریای بالتیک و دریای سیاه نزدیک می‌شدند و حتی گاهی اوقات وارد مرز هم شدند.

به گفته مدودف سیاست‌های تحریمی غرب در دوران کرونا تغییری نکرده است: "چالش مربوط به پروژه صلح آمیز خط لوله گازی نورد استریم ۲ در این مدت تشدید شد. نبردها ادامه داشت و برخی اوقات حتی شدت هم گرفت مانند درگیری‌ها در قره‌باغ، جنگ‌ها در لیبی، سوریه و افغانستان و در برخی موارد درگیری‌های مرزی بین چین و هند و تعدادی هم در آفریقا را شاهد بودیم."

وی ادامه داد: منافع محدود ژئوپلیتیکی و "منطق غارنشینان" اغلب در دوران اوج شیوع ویروس کرونا قوی‌تر از ارزش‌های جهانی انسانی بودند. کرونا نشان داد که در مواجهه با یک بدبختی مشترک، اروپا اصلا متحد نیست و در بحبوحه اپیدمی، کشورهای اروپایی حتی از یکدیگر حمایت هم نکردند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه به این نکته اشاره کرد که چطور روسیه و چین نخست به ایتالیا برای مقابله با کرونا کمک کردند. در میانه اپیدمی، درخواست‌ها برای وحدت، همبستگی و کمک‌های متقابل جهانی برای مقابله با کرونا، لغو تحریم‌هایی که سیستم‌های بهداشت و درمان را هدف قرار دادند و حتی آتش‌بس در مناطق جنگی کاملا شکست خورد.

وی گفت:‌ خودپرستی ملی، "منطق غارنشینان دوران جنگ سرد"، ترس‌های توهمی و پارانوئیدی، تلاش برای دفاع از منافع محدود ژئوپلیتیکی اغلب بسیار قوی‌تر از ارزش‌های جهانی انسانی بودند.

مدودف در ادامه صحبت‌هایش افزود:‌ وضعیت اپیدمیولوژیک در سراسر جهان را می‌توان در چند ماه آینده تحت کنترل درآورد با این حال، باید برای جلوگیری از چنین تهدیداتی در آینده آماده بود. شاخص‌های قدرتمندی وجود دارد که وضعیت کرونا در نهایت در ماه‌های آتی تحت کنترل در خواهد آمد. اما آنچه مشخص است ضرورت آمادگی کامل برای مقابله با چنین تهدیدهایی در آینده است.

وی ادامه داد: جامعه جهانی باید بر تمام سیستم‌هایی که مسئول زندگی، سلامت و رفاه شهروندان هستند تمرکز کند. همچنین، معرفی فناوری‌های جدید، رفع نابرابری‌ها در جامعه، حمایت از آسیب‌پذیرترین گروه‌های مردم و تهیه صندوق اضطراری ضرورت دارد. همه باید از دسترسی به خدمات بهداشتی باکیفیت شامل خدمات اورژانسی و برنامه‌ریزی‌ شده، به داروها، واکسن‌ها، وسایل حفاظتی که به مردم اجازه می‌دهد نه تنها در چنین مواقع چالش‌انگیزی زنده بمانند، بلکه هر روز زندگی کامل خود را داشته باشند، تضمین شود.

درضمن، مدودف تاکید کرد که کرونا احتمالا برای مدتی طولانی در جهان باقی می‌ماند و افزود: حتی پس از واکسیناسیون گسترده و توسعه مصونیت جمعی، احتمال شیوع کرونای جدید محلی در جای خود باقیست.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه به این نکته نیز اشاره کرد که رویدادهای دو سال گذشته نشانه‌ای پاک نشدنی در حافظه و تاریخ تمدن باقی گذاشته است و ادامه داد: در حال حاضر، همه ما باید درباره سطحی از مسئولیت شخصی برای بهداشت خود و امنیت دیگران مجدد فکر کنیم. بابت همه اتفاقاتی که در این مدت برای جهان ما و به طور کلی برای سرنوشت بشریت رخ داده، باید فکر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس روسيه چین آمريكا کرونا در جهان معاون رئیس شورای امنیت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام ایرانی روز گذشته در حاشیه جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس و رونمایی از پوستر روز ملی خلیج‌ فارس در محوطه برج آزادی در تهران، اظهار داشت:خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.

تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کردیم، اما شاهرگ اقتصادی خودمان را به صورت کامل و در امنیت و پابرجا نگه داشتیم به گونه‌ای که اقتصاد در جنگ به خوبی مدیریت شد و امنیت بنادر اصلی جنوب مانند بندر امام (ره) و بندر بوشهر و میدان نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین مرکز صادرات نفت ما بود، برقرار ماند و در نهایت شاهد پیروزی شیرینی بودیم که نیروهای مسلح به کشور و به مردم هدیه کردند.

«نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان از زمان دفاع مقدس تاکنون پله‌های اقتدار را طی کرده است و پیروزی جدید هم «وعده صادق» بود که به زودی هم نابودی رژیم منحوس صهیونسیتی صورت خواهد گرفت»

ایرانی گفت: امروز خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، البته بیشترین اسکورت‌های کشتی‌های ایران در مناطقی فرامرزی مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس که دشمنان نظام حضور دارند و تروریسم دریایی را تشکیل دادند اسکورت کشتی‌های خود را انجام می‌دهیم، اکنون دریانوردان و تجار ما در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند