Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه امسال تئاتر در کشور ۱۸۰میلیارد ریال بوده که دولت ۳۴۰میلیارد ریال اختصاص داده و همه آن جذب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، قادر آشنا شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه کردستان پیشتاز عرصه فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: تئاتر خیابانی مریوان طرفداران زیادی در سطح کشور و خارج کشور داشته و هرساله هنرمندان و مردم با شور و شوق خاصی در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از اینکه تئاتر خیابانی مریوان در این دوران شیوع کرونا چراغ این هنر را روشن نگه داشته و جور تئاتر صحنه‌ای را کشید، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا بخش بین‌المللی تئاتر خیابانی همچون جشنواره فجر تعطیل بود که در تلاش هستیم آن را رفع کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با با بیان اینکه در نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است، چراکه نظام سیاسی اجازه داده تا به وسیله تئاتر واقعیت‌ها بیان و به نقد کشیده شود و اجرای 130 نمایش در یک شبانه‌روز شاهدی بر این ادعا و به معنای تفکر، خودباوری و خوداتکایی است.

وی از حمایت قاطع از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: بودجه امسال تئاتر در کشور 180میلیارد ریال بوده که دولت 340میلیارد ریال اختصاص داده و همه آن جذب شد.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان| آداب و رسوم محلی گیلان بازگو شدپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان| ضعف‌های جشنواره صدای منتقدان را درآورد

آشنا از تخصیص 80 میلیارد ریال اعتبار به استان‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: امسال از 16بودجه حمایتی از تئاتر، نصف آن به حمایت از استان‌ها اختصاص یافت.

آشنا از اجرای طرح چابک‌سازی جشنواره‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و افزود: این تصمیم شامل جشنواره‌ تئاتر خیابانی مریوان نمی‌شود، چراکه تصمیم مسئولان کشوری و استانی توسعه بیشتر این رویداد فرهنگی است.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست از تلاش‌های اصحاب رسانه برای پوشش این جشنواره قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سال آینده جشنواره را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد جانمایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر تئاتر خیابانی در چند مکان در سطح شهر مریوان خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم استقبال خوبی از تئاتر خیابانی داشته و این ظرفیت می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر خیابانی مریوان فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر