Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کرمانشاه از برگزاری تجمع دانش‌آموزی به مناسبت ۱۳ آبان خبر داد. - اخبار استانها - به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه، روز 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13 آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر نیز هست. "تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 توسط رژیم پهلوی که به‌‌همین دلیل "روز دانش‌آموز" هم نام گرفت. تظاهرات ضد‌استکباری 13 آبان هرسال در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های نوجوانان این مرز و بوم است که در هشت سال دفاع مقدس جسم پاکشان را در برابر تیر خصم رژیم بعث قرار دادند.

 نام شهید فهمیده با نام نوجوان، آن هم از نوع شجاع و ایثارگرش عجین و همراه شده و آن شهید عزیز، الگویی برای نوجوانان معرفی می‌شود. شاید به جرأت بتوان گفت که تنها کسی که شهید حسین فهمیده را به درستی شناخت، امام خمینی(ره) بود که امام در موردش فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده‌ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید».

شهید فهمیده در شهریور ماه 1359 یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ تحمیلی، همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه‌ خرمشهر اعزام شد. این حرکت آن هم توسط یک نوجوان، نشانگر زمان‌شناسی و بصیرت بالای اوست که قبل از آنکه عموم مردم متوجه کاری شوند، او اقدام می‌کند.

 در احوالات او ذکر شده که به مدرسه و درس خواندن علاقه وافری داشت و غیر از کتب درسی کتب دیگری را نیز مطالعه می‌کرد؛ سطح هوش او بسیار خوب بود و معمولا در کلاس درس را یاد می‌گرفت و همیشه شاگرد اول تا سوم بود. اما او به اولویت‌های زندگی توجه داشت و کلاس و درس و مشق را رها کرد و برای حفظ استقلال و کیان انقلاب اسلامی در جبهه‌ها حضور یافت.

 شنیده بود که عراقی‌ها دارند از آن طرف پل می‌آیند. رفت و با اصرار دو تا نارنجک گرفت و به سرعت به سمت آنها حرکت کرد. حسین با دیدن عراقی‌ها فورا روی زمین دراز کشید. آنها در حالی که با مسلسل داشتند به سمت بچه ها شلیک می‌کردند جلوتر آمدند. حسین ضامن نارنجک را کشید و آنرا جلوی پای سربازان دشمن انداخت و آنها را به درک واصل کرد. 

عباس سروری، رئیس  سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  تجمع بزرگ گرامیداشت سیزدهم آبان ماه با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود گفت: این تجمع روز سیزدهم آبان ماه ساعت 10 صبح در مقابل مسجد جامع در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سروری عنوان کرد: ویژه برنامه‌های یوم‌الله سیزدهم آبان ماه به منظور آگاهی‌بخشی به نسل جوان برای توطئه‌های استکبار جهانی، دسیسه‌ها و ترفندهایی است که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام طراحی می‌شود.

وی افزود: از مردم دعوت می‌شود برای مبارزه با استکبار جهانی در قالب یک تجمع باشکوه و ضد استکباری حضور باشکوه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار بزرگی صورت گرفت و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکسته و با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در دنیا زیر سوال بردند عنوان کرد: امروز عظمت انقلاب اسلامی فراتر از مرزها پیش رفته است و آمریکا و صهیونیست در آنسوی دریاها پشت دیوار خود سنگر گرفته‌اند و این عظمت جمهوری اسلامی را می‌رساند.

مراسم تحلیف 1000 نفر از فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی برگزار شد60 عنوان برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در اردبیل برگزار می‌شوداستکبارستیزی؛ محوریت برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی شمال استان اصفهان

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی چون دیدار دانش آموزان نخبه با مسئولین و مقامات شهرستان‌ها و استان تدارک دیده شده است.

محمدرسول اکبری با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا تهیه و تولید محتوا در فضای مجازی و با محوریت امیدآفرینی، سبک زندگی، نوجوان ایران ایجاد و تقویت فرهنگ استکبار ستیزی در بین نوجوانان برگزار می‌شود عنوان کرد: سرود خیابانی توسط تعدادی از دانش آموزان گروه سرود هنر در سطح خیابان‌های کرمانشاه و برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است بیان کرد: پویش خرید و حمایت از تولیدات داخلی و نه به تولیدات خارجی، برگزاری مسابقه نقاشی میان دانش آموزان مقطع ابتدایی و صدور بیانیه استکبارستیزی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/833/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یوم الله 13 آبان دانش آموزان یوم الله 13 آبان دانش آموزان هفته بسیج دانش آموزی تسخیر لانه جاسوسی برگزار می شود 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد

مسابقات والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان با حضور بیست و نه تیم دیشب در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و در دیدار نهایی ایران به مصاف آلمان رفت و با شکست سه بر صفر حریف خود قهرمان جهان شد.

وحید عابدنیا، متین سقلی، مسعود ایمری و ماهان مقدم راد، اعضای گلستانی تیم ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است