Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:36:50 GMT

مرمت ۱۲۰ قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۵۸۵۴

مرمت ۱۲۰ قلم از آثار منقول فلزی موزه آذربایجان

به‌گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده صبح امروز دوشنبه در نشست خبری گفت: در کنار مرمت و حفاظت از بناها و مکان‌های تاریخی غیرمنقول، مرمت اشیا تاریخی و فرهنگی منقول نیز همواره در دستور کار این اداره کل قرار دارد و هرساله بر اساس نیازها و بررسی‌های کارشناسی، تعدادی از این اشیا ترمیم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، ادامه داد: ۱۲۰ قلم از آثار منقول عمدتاً فلزی متعلق به موزه‌ی آذربایجان که اغلب در حفاری‌های سال‌های اخیر کشف‌شده بود، با تخصیص اعتبار لازم و با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی استان، توسط بخش خصوصی مورد اقدامات حفاظتی و مرمتی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اشیای تاریخی بعد از انجام پایش و اولویت‌بندی توسط متخصصان مرمت و طی مراحل قانونی، بررسی میزان و نوع آسیب، مراحل مرمت ازجمله شناسایی میزان خوردگی و رسوبات، مواد به کار گرفته باهدف پاک‌سازی، نمک‌زدایی، استحکام‌بخشی، کنترل، بازسازی و در مرحله آخر تثبیت نهایی اشیا انجام می‌شود.

حمزه زاده اظهار داشت: این آثار عمدتاً طی سال‌های اخیر، از حفاری‌های علمی باستان‌شناسی انجام‌یافته در سطح استان به‌دست‌آمده و اغلب دارای آلودگی‌های محیطی، آثار خوردگی فعال، شکستگی و …. بودند که با شناسایی و آسیب‌شناسی آن‌ها با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان توسط بخش خصوصی مورد اقدامات حفاظتی و مرمتی قرار گرفتند.

کد خبر 5341040

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه جایگاه سوخت واکسن کرونا عکس استانها گرگان پمپ بنزین اردبیل ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد