Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، افزود: مناطق آزاد تجاری - صنعتی فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی استان‌های کشور است.

وی  با تاکید بر اینکه باید برکات منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به همه مناطق آذربایجان شرقی برسد، یادآور شد: در این زمینه اقدامات زیربنایی و اقتصادی بسیار خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و پیشرفت‌های بسیار خوبی در همه حوزه‌ها را شاهد هستیم که باید از این برکات همه مناطق استان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم ادامه داد: پتانسیل های صنعتی، کشاورزی و اشتغالزایی منطقه آزاد ارس فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی خطه آذربایجان است و ظرفیت های اقتصادی منطقه، مرز جلفا را به بستری مناسب برای توسعه مناسبات بین المللی تبدیل کرده است که در این رابطه باید توجه داشت فعال بودن دیپلماسی اقتصادی به توسعه دیپلماسی خارجی می انجامد.

وی با اشاره به وجود بزرگ‌ترین گلخانه تولید صیفی‌جات در منطقه آزاد ارس، گفت: ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی چنین مجموعه هایی که سهم بزرگی هم در رونق تولید ملی و اشتغالزایی دارند،  برند ایرانی را به بازارهای جهانی عرضه می‌ کنند.

آل هاشم افزود: همان طوری که با راه اندازی کارخانه ذوب در مس سونگون قرار است توسعه استان را از محل ظرفیت های سرشار معدنی شاهد باشیم، در مورد منطقه آزاد هم انتظار می رود با رونق تولیدات صادرات محور و اشتغال آفرینی بالاتر، خطه آذربایجان از فرصت های طلایی این مرز بهره مند شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای توسعه همه جانبه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: ارس سرزمینی با فرصت های بسیار صنعتی و کشاورزی است که برای رونق تولید در همه بخش‌های آن باید به سرمایه‌گذاران شرایط ایده آل فراهم کرد.

سعید محمد افزود : قوانین دست و پا گیر و بروکراسی های زائد اداری در سرزمین اصلی و موانع تولید و صادرات و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حرکت پر شتاب سرمایه گذاری ها را کُند می کند که باید همه مسائل به جد پیگیری و رفع شود.

سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه به جلفا سفر کرده است.  

برچسب‌ها سعید محمد دبیرامور مناطق آزاد منطقه آزاد ارس سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس مناطق آزاد سعید محمد آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد