Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در دومین جلسه تامین مسکن استان گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان استان تاکنون در حوزه ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب و بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن اقدام به ثبت نام کرده اند که بیشتر تعداد با افزون بر ۱۵ هزار نفر به حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن در استان ضمن خانه دار شدن اقشار کم در آمد و دهک‌های پایین سبب اشتغالزایی و رونق تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اقدامات ارزشمند در حوزه راه و شهرسازی استان زمین‌های که در سال نخست طرح جهش تولید مسکن در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است از زمین‌های در اختیار این اداره کل تامین می‌گردد و همچنین طبق قانون در سال‌های آینده بقیه زمین‌های مورد نیاز این طرح نیز از زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان تامین خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افق چهار سال طرح جهش تولید مسکن در این استان احداث ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: به منظور استفاده از نیرو‌های ماهر در ساخت واحد‌های مسکونی این طرح مهم مقرر شد افراد متقاضی بعد از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشغول بکارگیری شوند و از تخصص و دانش مهندسان استان نیز در طراحی و ساخت استفاده گردد.

مدرس خیابانی افزود: همچنین طبق مصوبه امروز مقرر شد نهاد‌هایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی سیستان و بلوچستان خود نسبت به ثبت نام متقاضیان فاقد مسکن در طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند.

وی از اختصاص وام ۲۰۰ میلیونی به واحد‌های طرح جهش تولید مسکن و بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: به منظور کمک به اقشار کمک درآمد در طرح جهش تولید مسکن استان مقرر شد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله علاوه بر روستا‌ها به تمامی واحد‌های موجود در بافت فرسوده و سایر طرح‌های مسکن استان اختصاص یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب و برق و گاز نیز مکلف شدند همزمان با اجرای پروژه‌های طرح جهش مسکن نسبت به فراهم کردن تاسیسات زیر بنایی در حوزه‌های تحت پوشش خود اقدام نمایند.

مدرس خیابانی بر بلند مرتبه سازی در طرح جهش مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: بلند مرتبه سازی ضمن کاهش نیاز به زمین برای احداث واحد‌های مسکونی خدمات رسانی را در مراکز جمعیتی مطلوب‌تر می‌نماید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از کسب رتبه چهار پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن در استان بر اساس اعلام گزارش دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: واگذاری واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی در این استان از اسفندماه آغاز و سعی خواهد شد تا سال آینده این پروژه مهم با ۵۷۴۶ واحد به اتمام برسد و تحویل متقاضیان گردد.

عطاء اله اکبری تاکید کرد: همچنین به منظور تامین نیاز شهروندان گرامی استان زمین برای سال نخست احداث واحد‌های مسکونی طرح جهش تولید مسکن در استان توسط این اداره کل تامین شده است و با استقبال خوب شهروندان از ۲۸ مهرماه تاکنون شاهد ثبت نام ۱۵ هزار نفر در هفت شهر تحت پوشش این اداره کل هستیم.

وی افزود: همچنین در پاسخ به مطالبات شهروندان حوزه سیستان علاوه بر رامشار در شهر زابل نیز هفت و نیم هکتار زمین برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن توسط این اداره کل تامین شده است که درصددیم بزودی امکان ثبت نام شهروندان این شهر را در سامانه فراهم نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان راه و شهرسازی طرح جهش تولید مسکن طرح جهش تولید مسکن سیستان و بلوچستان واحد های مسکونی راه و شهرسازی مدرس خیابانی اداره کل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اختصاص یافت و احداث ۵۳ شهرک جدید استانی نیز مصوب شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی روز دوشنبه اظهار کرد:وزارت نفت در ۹ استان از جمله بوشهر اقدام به معرفی اراضی مستعد ساخت مسکن در قالب تفاهم نامه فیمابین به وزارت راه و شهرسازی کرده است.

وی افزود: اراضی واگذار شده به نهضت ملی مسکن توسط وزارت نفت در قالب اراضی مازاد این وزارتخانه بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: انتظار می‌رود که در قالب تفاهم وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمینه تولید ۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها و شهرک‌های نفتی از این طرح استقبال کرده و مطابق با مفاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تامین شرایطی مناسب برای اجرایی کردن درخواست آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تامین زمین برای احداث مسکن در برخی استان‌ها مانند بوشهر طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه‌ای که در دولت سیزدهم، ۲ هزار هکتار برای احداث مسکن در استان بوشهر پس از سیر مراحل قانونی تامین و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آماده سازی خیلی از سایت‌های مسکن استان بوشهر به اتمام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی در این استان در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف و خوب این استان در موضوع نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم در احداث واحد‌های مسکونی به شکل ویلایی و گروهی است که با نظارت دولت، ولی با سلیقه خودشان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بعد از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر، ۷۱۵ پلاک ۲۰۰ متری به یک هزار و ۴۳۰ نفر واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس