Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آلدار خلیل» عضو هیأت رئیسه حزب اتحاد دموکراتیک کُرد بر لزوم حصول توافق با دولت سوریه تأکید کرد.

خبرگزاری «هاوار» -وابسته به کُردها- به نقل از خلیل گزارش داد، کسی که بر دمشق حکومت می‌کند، هم اکنون نماینده سوریه در محافل بین‌المللی است.

وی ادامه داد: «برای دستیابی به راه حل، باید با دمشق توافق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. [مسئولان بین المللی] همچنان با این نظام (دولت سوریه) مذاکره می‌کنند؛ یعنی اینکه آنان اقرار دارند که بدون نشستن و مذاکره با این نظام، هیچ راهکاری [برای بحران سوریه] وجود ندارد».

این مسئول کُرد گفت که «ما به نحو دیگری فکر می‌کنیم... باید راه حل [بحران سوریه] با نظام [بشار اسد] باشد، البته نه در ژنو، بلکه در دمشق».

خلیل خاطر نشان کرد: «چه مانعی دارد که به عنوان شهروندان سوری بنشینیم و گفت‌وگو کنیم و برای یافتن راهکاری برای حل عموم مسائل سوریه، راهکار مطرح کنیم».

وی تأکید کرد که نهاد موسوم به «خودمختاری» کُرد و حزب اتحاد دموکراتیک، «بدون اینکه عازم ژنو یا سایر مناطق شود، آماده است به صورت مستقیم با دمشق گفت‌وگو کند».

این مسئول کُرد در پایان گفت که باید بر سر یک پروژه دموکراتیک به توافق رسید؛ پروژه‌ای که به سود کل سوریه باشد.

در همین ارتباط، «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه که از شبه نظامیان کُرد وابسته به آمریکا تشکیل شده است، اوایل مهر ماه گذشته گفت که نگران خروج آمریکا از سوریه است.

عبدی تأکید کرد:  آنها (آمریکاییها) به ما اطمینان دادند که اینجا افغانستان نیست. آنها گفتند که سیاست (آمریکا) در اینجا کاملاً متفاوت است».

عبدی گفت ترجیح می‌دهد آمریکایی‌ها قول دهند تا زمان نهایی شدن حل و فصل سیاسی مناقشه کُردها با دمشق در سوریه باقی بمانند. دلیلش این است که با حضور نظامی آمریکا، او امید زیادی برای به رسمیت شناخته شدن رسمی خودمختاری کُردها و شاید مناطق دورافتاده‌ای در استان های الرقه و دیر الزور دارد که اکثریت آنها عرب هستند.

آمریکا از شبه نظامیان کُرد به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود در مناطق شرق و شمال شرق سوریه استفاده می‌کند. ناظران می‌گویند که واشنگتن ممکن است هر لحظه دست از حمایت آنان بردارد.

پیش از این نیز مسئولان کُرد بارها مدعی شدند که آماده هستند با دولت سوریه مذاکره کنند، ولی آمریکا مانع از هر گونه نتیجه‌ای در این مذاکرات شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ک ردها مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری