Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: امروز بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با امیر آشتیانی، وزیر دفاع و معاونین وی دیدار کردند.

وی ادامه داد: در این نشست، اعضای کمیسیون امنیت دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و وزیر و معاونین وی نیز گزارش‌های مبسوطی را در حوزه فعالیتی خود در اختیار اعضای کمیسیون قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدایی گفت: همچنین در این جلسه بر همدلی و همکاری حداکثری موجود میان مجلس و وزارت دفاع تاکید شد و مقرر شد جلسات مشترک برای بررسی وضعیت کشور و انجام وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت به طور دائمی و در زمان‌بندی‌های مناسب برنامه‌ریزی و انجام پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به گزارش‌هایی که امروز ارائه شد بالاترین سطح آمادگی دفاعی در کشور وجود دارد و همه بخش‌های مرتبط با دفاع در پروسه بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخل طراحی شده و مقرر شد که کمیسیون‌های ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز جلسات مشترکی را با بخش‌های مربوطه در وزارت دفاع برگزار کنند.

مقتدایی ادامه داد: آنچه اکنون واضح است اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق صلح و امنیت در منطقه و با بهره‌گیری از بالاترین توان ممکن به روند صلح و دوستی در منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: عرصه دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا مبتنی بر دفاع است و همه کشورهای همسایه ما می‌توانند از ظرفیت های موجود برای کمک به صلح و بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران برای ارتقاء امنیت در منطقه بهره بگیرند و در این جلسه مشترک چند ساعته نیز وضعیت موجود کشور و ساز و کارهای تقویت حضور فعال ایران در ایجاد امنیت و صلح در منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مقتدایی در پایان گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز از جدیدترین دستاوردهای ساختار دفاعی کشور با ارائه تصاویر و گزارش‌هایی بیش از پیش آشنا شدند.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1117034 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعضای کمیسیون امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست