Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لبنان بر لزوم پایان بحران ریاض و بیروت از راه گفت‌وگو و مذاکره تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان که روابط کشورش با عربستان و برخی دیگری از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پی اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن تیره گشته است، خواستار گفت‌وگوی عربستان سعودی با لبنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوحبیب تصریح کرد: «لبنان خواستار داشتن بهترین روابط با عربستان است، اما مشکل بین کشورهای برادر یا دوست باید از راه گفت‌وگو و مذاکره واعتماد حل شود نه با تحمیل خواسته‌ها و دیدگاه‌ها!».

وزیر خارجه لبنان گفت: «از عربستان می‌خواهیم برای حل همه مشکلات باقیمانده و نه فقط مشکل اخیر، وارد گفت‌وگو با لبنان شود شود تا هر بار همان بحران مجددا تکرار نشود».

قرداحی قبل از اینکه به‌عنوان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان انتخاب شود، در برنامه‌ای تلویزیونی جنگ عربستان علیه یمن را «بیهوده» خوانده و گفته است که انصارالله یمن هماننند حزب‌الله از خود و کشورشان دفاع می‌کند.

در پی اظهارات قرداحی، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و بعد از احضار سفیر لبنان در ریاض به او 48 ساعت وقت داد خاک عربستان را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

پس از عربستان سعودی، چند کشور عربی دیگر نیز از جمله امارات روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با لبنان را قطع کردند.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شرایط امنیتی و سیاسی کنونی لبنان و تصمیم‌گیری‌های دولت امارات، عملیات خروج همه دیپلمات‌ها و کارکنان اداری از لبنان و بازگشت اتباع اماراتی به کشورشان به پایان رسیده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی لبنان اخبار عربستان سعودی لبنان گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!