Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به مازاد جمعیت گوسفند و گوساله، قیمت هر کیلو گوشت در عمده فروشی ها ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است‌.

او افزود: علی رغم ازدیاد تقاضا و پیک مصرف در فصل سرما، هنوز اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان‌ جمعیت گوسفندی کشور را ۶۸ میلیون راس اعلام کرد و گفت: با توجه به زایش بره و جمعیت زیاد گوساله مربوط به پروار سال گذشته، دامدار با موانع متعددی رو به روست که روی کاغذ و در حد شعار مشکلات باقی مانده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد دامدار، قرار بود که خرید حمایتی از دامدار انجام شود که متاسفانه این امر صورت نگرفت، در حالی که صادرات دام راه حل مناسبی برای نجات دامداری از وضعیت کنونی است.

پوریان با بیان اینکه در فصل های تابستان و بهار در بخش دام سبک حدود ۷ میلیون راس دام باید کشتار می شد، گفت: کمبود تقاضا موجب شده این میزان دام روی دست دامدار باقی بماند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: در بخش دام سنگین روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار راس باید کشتار شود که متاسفانه این امر صورت نمی‌گیرد.

او قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت تمام شده بالای ۶۰ هزار تومان است که با این وجود دامدار برای ادامه تولید انگیزه اقتصادی ندارد.

پوریان ادامه داد: در شرایط کنونی برای مازاد تولید باید چاره اندیشی شود؛ چرا که به رغم‌ خرید نهاده از بازار آزاد با قیمت های بالا، تولیدکنندگان مجبور به عرضه دام های نر و ماده به ضرر هستند که ادامه این روند به زیان صنعت تمام می شود‌.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در پایان تصریح کرد: علی رغم ازدیاد مصرف در فصل پاییز، پیش بینی می شود که کل نیاز کشور از ۴۰ هزار تن در نیمه دوم سال بالاتر نرود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار دام قیمت گوشت صادرات دام رئیس شورای تامین کنندگان دام هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند