Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: خداوند را شاکر هستیم که به عقلانیت انقلابی بازگشته ایم، دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم را دوره شکست انحصار چند ساله در مدیریت کشور می‌دانیم، امروزکشور به سرباز نیاز دارد چرا که مردم تجربه تلخ حضور ژنرال‌های پر ادعا و صاحب کرسی‌های در دولت‌های مختلف را فراموش نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به دولت رئیسی بیان کرد: وظیفه دارم از تدابیر دولت جنابعالی در ماه‌های آغازین فعالیت خود و حضور میدانی در استان‌ها تقدیر و تشکر کنم، بدیهی است برخی مشکلات از جمله کسری بودجه مخصوصا اعتبارات عمرانی دغدغه‌ای قابل ملاحظه است که مجلس باید اقدام عاجل و منطقی را در این باره عملی کند.  

سرمدی واله گفت: در خصوص تکالیف مجلس در فصل جدید اداره کشور ضروری است طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس ، اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان ، برداشتن قید محرمانه از آن و تسریع در تصویب و ابلاغ رتبه بندی معلمان را که به نوعی مردم آن را آزمون مجلس انقلابی می‌دانند هر چه سریعتر عملیاتی کنیم.

وی افزود: وقت آن رسیده است که مجلس ضمن نظارت بر قوانین موجود با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و همفکری صاحب نظران نسبت به بازبینی و اصلاح قوانین به نفع مردم اقدام عاجل کند. در نظام مالیاتی کشور مشکلات جدی داریم از معلم، کارگر و کارمند قبل از پرداخت حقوق مالیات می‌گیریم، اما صاحبان درآمد‌های نجومی با رابطه و فساد مخارج خود را بر مردم تحمیل می‌کنند، نبود دولت الکترونیک و عدم شفافیت باعث عملکرد‌های سلیقه‌ای شده است البته امید فراوان داریم با حضور مدیران جدید انضباط مالی دولت قطعا بهبود خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در این بین اظهار نظر‌های غیر کارشناسی می‌تواند کشور را با چالش‌های جدی مواجه کند، نظرات مختلف در باره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ و مدیریت آن به دستاویزی برای برخی از جریان‌های خارج از مجلس تبدیل شده است، لازم است ضمن احصا راهکار‌های دقیق تدبیری اندیشیده شود که سفره مردم از عواید ارز دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت؛ قسمت اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اولین قسمت از «داستان شفافیت»، سرنوشت طرح‌های موسوم به شفافیت را در مجلس دهم و ماه‌های ابتدایی مجلس یازدهم روایت می‌کند.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول