Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره  میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۸ متر از حریم تپه باستانی در مرکز این شهر به نام "قلعه بالا" خریداری و حریم اصلی قلعه اضافه ضد.

محمدابراهیم الیاسوند گفت: پس از یک وقفه ۱۰ ساله با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یک قطعه زمین در کنار تپه قلعه‌بالا در مرکز شهر بیجار توسط این اداره خریداری و سند آن نیز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تپه قلعه‌بالا یکی از آثار ارزشمند شهرستان بیجار بوده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در مرکز شهر بیجار قرار دارد، بر اساس آثار به دست آمده در کاوشی که در سال ۱۳۹۸ اولین فصل آن بر روی تپه مذکور انجام شد، قدمت این تپه مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد برمی گردد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیجار گفت: برنامه کاوش در تپه باستانی قلعه بالا ادامه‌دار است و در سال جاری نیز پیگیر اختصاص اعتباری بمنظور اجرای فصل دوم کاوش در این تپه هستیم.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

دستگیری سه سارق حرفه ای در مریوان

فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد از دستگیری سه سارق حرفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: این سارقان به ۲۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کامبیز رستم‌نیا اظهار داشت:‌ در روزهای اخیر سرقت هایی در سطح شهرستان اتفاق افتاد که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده توسط نیروی پلیس سه سارق حرفه ای در این شهرستان شناسایی شدند که با هماهنگی با مراجع قضایی هر سه سارق دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی مریوان یادآور شد: پس از دستگیری و انتقال متهمان به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات صورت گرفته به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند که پس از شناسایی مالباختگان پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی در بحث نگهداری از تجهیزات و وسایل شخصی و نصب سیستم های هشدار دهنده و پیشگیری هوشمند اعم از دوربین مدار بسته، دزدگیر و غیره اقدام و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات بایسته صورت گیرد.

دستگیری زمین خوار میلیاردی در مریوان

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان از رفع تصرف بیش از ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان خبرداد و گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شهرستان، عامل تصرف غیر مجاز اراضی ملی در یکی از مناطق روستاهای این شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا افزود: با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی و هماهنگی با مقام قضایی و استفاده از نقشه هوایی مشخص شد ۹ هزار و ۶۴۹ متر مربع از اراضی ملی به تصرف غیر مجاز فردی زمین خوار درآمده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی اراضی مورد نظر خلع ید و تحویل سازمان منابع طبیعی شد گفت: کارشناسان ارزش زمین های مورد نظر را بیش از ۶۸ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان با بیان اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شد، افزود: مبارزه با پدیده زمین خواری یکی از مهمترین اولویت های پلیس است و پلیس با سودجویان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

تمدید زمان پرداخت پروانه چرای دام 

 رییس منابع طبیعی و آبخیز داری دهگلان گفت: مرتعداران این شهرستان باید تا آخر آذر ماه نسبت به تمدید پروانه و پرداخت عوارض سالیانه اقدام کنند

فرهاد مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع شهرستان تا پایان آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان، نسبت به پرداخت عوارض و تمدید پروانه اقدام کنند.

وی گفت: نظارت بر چرای دام در مراتع و عرصه های ملی به عنوان یکی از راهبردهای صیانت از منابع طبیعی را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: مرتعداران تاریخ مقرر در پروانه چرا ( فصل چرا ) را رعایت نموده و از مراتع خارج شوند تا مشمول جرایم مربوطه نگردند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در صورت عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

مرادی افزود: عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلو متری سنندج قرار دارد.

فعالیت موسسه طنین ایثارگران در سقز آغاز شد

 رییس موسسه طنین ایثارگران کردستان با اشاره به آغاز فعالیت این موسسه در سقز گفت: با راه‌اندازی این شعبه در شهرستان سقز تعداد موسسه های طنین ایثارگران در استان به سه شهر افزایش یافت.

ناصر محمدزاده اظهار داشت: خدمت و خدمات رسانی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران منوط به هفته دفاع مقدس یا هر مناسبت خاص دیگری نیست بلکه باید همواره به این عزیزان توجه ویژه داشت.

وی افزود: باید تکریم و خدمات رسانی به این خانواده‌ها در تمام ارگان و سازمان ها در اولویت قرار بگیرد و اعتقاد بر این است که تمامی اهداف و برنامه‌ های خودمان را با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌سو و اشاعه تفکر انقلابی و ایثارگری را در صدر تمام این برنامه ها قرار بدهیم.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران، اضافه کرد: موسسه طنین ایثارگران در ۲۹ استان کشور در راستای خدمات رسانی و پیگیری مطالبات به حق خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران راه‌اندازی شده است.

محمدزاده از تمام شهروندان و خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و کلیه نیروهای مسلح و ارگان ها خواست که این موسسه را در راستای پیشبرد اهداف یاری کنند.

رییس موسسه  طنین ایثارگران کردستان با بیان این که  هم اکنون موسسات شهرستان های کامیاران و مریوان در حال فعالیت هستند، یادآور شد: با افتتاح این شعبه در شهرستان سقز تعداد موسسه های طنین ایثارگران در استان به سه شهر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرستان های استان نیز شعبه های جداگانه این موسسه افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها کردستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بیجار فرمانده انتظامی منابع طبیعی قلعه بالا چرای دام سه سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند