Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:37:04 GMT

۸۹ درصد مراتع استان ممیزی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۸۴۲۸

۸۹ درصد مراتع استان ممیزی شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در ۸۹ درصد مراتع استان طرح ممیزی اجرا شده است.

علیرضا نصرآبادی، امروز سه شنبه ۱۱ آبان با اشاره به مساحت استان و شرایط سخت حاکم بر مراتع افزود: ساماندهی مرتع داران و شناسایی بهره‌برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: حدود ۹ هزار خانوار در قالب ۲۰۶ طرح از مزایای اجرای طرح‌های ممیزی بهره مند شدند، بهره‌برداران محلی از نظر معیشتی وابستگی کامل به محصولات فرعی مانند علوفه، گیاهان دارویی، خوراکی، صنعتی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به تمدید زمان پروانه چرای دام بیان کرد: به دنبال مراجعه و درخواست‌های مکرر مرتع داران و بهره برداران مجاز مراتع برای تمدید پروانه چرای دام و مطلع نبودن برخی از آنها از مقررات اعلام شده، مهلت پرداخت پروانه چرای دام تا هشت آذر تمدید شد.

نصرآبادی از مرتع داران و بهره برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده‌اند خواست نسبت به پرداخت بدهی و تهیه و اجرای طرح مرتع داری اقدام کنند.

وی با اشاره به شتاب تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع افزود: بر اساس بخشنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، همه پروانه‌های مرتع داری چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید در سال جاری منجر به طرح مرتعداری شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداران در بازه زمانی باقی مانده تا هشتم آذر سال‌جاری باید با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها یا مراجعه به سامانه «سماک» نسبت به پرداخت عوارض پروانه چرا اقدام کنند، یادآور شد: خراسان جنوبی ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۵۰ واحد دامی مجاز، وابسته به مرتع دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراتع منابع طبيعي خراسان جنوبی بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد