Web Analytics Made Easy - Statcounter

گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران در راستای اجرای طرح دو ماهه تشدید نظارت موثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی برگزار شد.

 گشت مشترک تعزیرات حکومتی روز سه‌شنبه با اعزام تیم های مختلف به نقاط مختلف شهر تهران با حضور  بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن، تجارت و نیروی انتظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گشت‌ها با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عرضه اقلام اساسی از قبیل برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ نظارت کردند.

یکی از تیم‌های گشت مشترک تعزیرات به ریاست قاضی حمید جلالی رئیس شعبه ۶۵ تعزیرات حکومتی استان تهران و محمد فروتن معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان تهران در فروشگاه های زنجیره ای شرق تهران محدوده خیابان دلاوران و تهرانپارس برگزار شد.

در این بازدید، در یک میدان میوه و تره بار که غرفه عرضه مرغ و تخم مرغ تنظیم بازار را داشت، علی رغم صف طولانی که به گفته مردم از ساعت هشت صبح تشکیل شده بود، هنوز در ساعت ١١ مرغ عرضه نشده بود و مردم با مشاهده تیم تعزیرات ابراز گلایه کردند.

در این واحد عرضه مرغ گرم تنظیم بازار، قیمت نصب شده بر روی دیوار ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان بود که به گفته حمیدرضا حیدری بازرس اصناف این میزان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در میادین شهرداری است.

البته قیمت مصوب یک شانه تخم مرغ ۴٣ هزار تومان است اما در این واحد عرضه ۴۶ هزار و ۸۰۰ عرضه می شد.

بعد از بارزرسی‌ این واحد و احراز تخلف گران‌فروشی، برگه جریمه برای واحد متخلف از سوی اصناف صادر شد و قاضی جلالی اعلام کرد: این واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی و برآورد ۵٠٠ شانه تخم مرغ موجود در انبار به مبلغ چهار میلیون تومان جریمه شد.

پس از آن در بازدید میدانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بررسی بازرسان در بخش عرضه برنج، برنج تایلندی تنظیم بازار که بر روی آن عنوان «تنظیم بازار» درج شده هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی تنظیم بازار که روی هر کیسه «GTC» هر کیلو  ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی تنظیم بازار هر کیلو ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان بررسی شد که البته برنج هندی تنظیم بازار موجود نبود و بازرسان با بازدید انبار و بررسی فاکتورهای فروش این فروشگاه قاضی تعزیرات اعلام کرد که این فروشگاه در تاریخ نهم آبان ماه دو و نیم تن برنج هندی دریافت کرده و این میزان طبق ارائه فاکتورهای خرید مشتریان همان روز به فروش رسیده است.

بعد از آن فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ دیگری مورد بازرسی قرار گرفت که مسئول فروشگاه اعلام کرد از دو هفته قبل برنج تنظیم بازار توزیع نشده است البته در فروشگاه دیگری برنج تایلندی تنظیم بازار موجود بود و به نرخ مصوب هر کیلو ۱۲ و ۵۰۰ تومان عرضه می شد و مسئول فروشگاه از وجود چهار تن برنج در انبار فروشگاه عرضه شد.

براساس مشاهدات در این فروشگاه های زنجیره ای، بسیاری از اقلام تنظیم بازار مقدار ناچیز بود و یا اصلا عرضه نمی شد.

در همین راستا، قاضی جلالی به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن تجارت باید در خصوص نحوه توزیع اقلام نظارت داشته باشند و تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی کننده و حلقه آخر برخورد تخلف است اما متاسفانه آمار اقلام توزیعی سه تا یک هفته بعد به تعزیرات می رسد و این آمار قابل استفاده نیست در حالی که آمار توزیع باید قبل یا همزمان در اختیار تعزیرات قرار گیرد.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای تعزیرات حکومتی تنظیم بازار ۵۰۰ تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، اظهار کرد: تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند. مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

بیگی گفت: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند! عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم. خواهش ما این است که مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:  مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند.

وی گفت: آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی با اشاره به اینکه آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم