Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: کاشت انواع گونه‌های خوراکی و صیفی جات در حاشیه کشف رود طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه این رودخانه تاریخی بوده که مشکلات مختلفی را برای سلامت مردم ایجاد کرده بود.

او افزود: با آغاز ساماندهی کشف رود در آبان ماه سال ۹۸ و با همکاری دستگاه‌های متولی و مدیریت واحد شهرداری مشهد، اقدامات بسیار مناسبی در راستای مقابله با کاشت انواع گونه‌های خوراکی در حاشیه این رودخانه و جلوگیری از آبیاری این گونه‌ها با استفاده از فاضلاب جاری در کشف رود صورت گرفت و همچنان در حال انجام است و در صورت تداوم همراهی همه دستگاه‌های متولی در امر ساماندهی کشف رود، این معضل زیست محیطی برای همیشه از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

معابر پاییزی، زینت‌بخش فصل هزار رنگ در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: کشت گیاهان غیر خوراکی و درختان مورد استفاده در صنعت تولید چوب، همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیش‌رو در کشت جایگزین در حاشیه کشف‌رود مطرح بوده است که در همین راستا با همراهی جهاد کشاورزی، مطالعات مشاور و با همکاری کشاورزان محلی، برای اولین بار گیاه جارو در فضایی به وسعت بیش از ۷ هکتار در اراضی حاشیه کشف رود کاشته شد.
یعقوبی بیان کرد: گیاه جارو یکی از گیاهان مورد نیاز در تولید جارو‌های رفت و روب شهری است و بسیاری از کلان شهرها، مشتری این محصول پرمصرف هستند و تولید آن می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصاد کشاورزی در این محدوده، سودآوری مناسب برای کشاورزان محلی و تغییر الگوی کشت، نقش بسیار مهمی در کاهش بسیاری از معضلات زیست محیطی حاشیه کشف رود داشته باشد.

او تصریح کرد: در فاز اول کاشت گیاه جارو در حاشیه کشف رود، بیش از ۲۲ تن جارو از ۷ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به نیاز گسترده کلانشهر مشهد به گیاه جارو به منظور استفاده در امور رفت و روب شهری، در صورت موفقیت این طرح آزمایشی، کاشت و برداشت آن به صورت گسترده در حاشیه کشف‌رود صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد کشف رود گیاهان گونه های خوراکی حاشیه کشف رود گیاه جارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • فیلم| زن فلسطینی که خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند
  • زن فلسطینی خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند (فیلم)
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود