Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در تاریخ و تقویم هر سرزمینی روزهایی است که هیچگاه فراموش نمی‌شوند، روزهایی که هر چند با حادثه‌ها پیوند خوردند اما همین حادثه‌ها در تاریخ یک ملت مایه افتخار و مباهات است، ۱۳ آبان ماه از جنس همان روزهاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، 13 آبان ماه از جنس همان روزهایی است که پر از حادثه اما مایه افتخار است از اینکه این ملت هیچگاه زیر بار ظلم نرفته و به هر طریق مقابل استکبار و استبداد ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13 آبان ماه روزی است که در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز استکبارستیزی معروف شده است.

پس از انقلاب سنت هر ساله بود که این روز با حضور با دانش‌آموزان و دانشجویان گرامی داشته می‌شد و دانش‌آموزان نسل جدید نیز با تاریخ این روز و فرهنگ استکبارستیزی آشنا می‌شدند اما  در 2 سال گذشته مراسم 13 آبان ماه نیز تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و مراسم آن به صورت محدود برگزار می‌شود.

برنامه مراسم یوم‌الله 13 آبان در شهرهای استان مازندران اعلام شدتبریزی‌ها یوم‌الله 13 آبان فریاد استکبارستیزی سرمی‌دهندمعاون سیاسی سپاه در مراسم 13 آبان استان کردستان سخنرانی می‌کند

در همین راستا سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس سیزدهم آبان را نماد استکبارستیزی جوانان ایرانی دانست و با اشاره به نقش جوانان دانشجو و دانش‌آموز در پیروزی انقلاب و حرکت‌های استکبارستیزانه از استمرار این فعالیت‌ها سخن گفت. 

 به گفته وی خوی استکباری آمریکا از گذشته تاکنون همواره به دنبال استعمار ملت‌ها بوده و جریان صهیونیست و استعمارگر به دنبال سیطره بر تمام دنیاست و در این مسیر از هیچ جنایتی فروگذار نبوده و نیستند. 

سردار بوعلی خطاب به دانش‌آموزان بسیجی با تاکید بر اینکه باید به توانایی‌های خود باور داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان با تکیه بر آموزه‌های انقلاب اسلامی و خودباوری می‌توانند منشا تحول در مجموعه‌های آموزشی و واحدهای بسیج دانش‌آموزی باشند. 

همچنین حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در نشستی به تشریح برنامه‌های این روز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرداخت و  تاکید کرد که در هیچ کجای استان راهپیمایی 13 آبان برگزار نمی‌شود اما مراسم به صورت تجمعی و در فضای باز برگزار می‌شود. 

بر این اساس مراسم از ساعت 9:30 صبح روز پنج شنبه 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم در محل میدان شهدای شیراز، جنب ارگ کریم خان زند آغاز می‌شود. اجرای گروه سرود دانش‌آموزی، قرائت قطعنامه و ایراد سخنرانی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و برپایی ایستگاه‌های سیار واکسیناسیون از جمله برنامه‌هایی است که برای این روز در نظر گرفته شده است. 

به گفته رضایی همچنین در سطح استان نیز 300 برنامه با هفت عنوان محوریِ، چرایی استکبار ستیزی، توجه نظام به واقعیت‌های موجود (مشکلات اقتصادی) در عین استکبارستیزی، امکان یا امتناع رفع مشکلات اقتصادی (تحریم) با کنار گذاشتن رویکرد استکبار ستیزی، چرایی ترجیح مقاومت بر سازش و کم بودن هزینه‌های آن نسبت به سازش از منظر رهبر معظم انقلاب، تشریح نشانه‌های تدوام رویکرد استکبارگری آمریکا در دولت بایدن، جایگاه استکبارستیزی در گرایشات امروز جامعه ایران و چگونگی تداوم استکبار‌ستیزی در شرایط کنونی در مرحله اجرا و اقدام اجرایی می‌شود. 

بسیج دانشجویی استان فارس نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت 13 آبان در دانشگاه‌های استان ترتیب داده است که سعید یوسفی، مسئول این ناحیه به بخشی از این برنامه‌ها اشاره کرد. برپایی نشست‌های تخصصی، پرسش‌و‌پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، مناظره، همایش، جلسات روشنگری و تحلیل سیاسی، صندلی داغ و حلقات معرفتی از جمله برنامه‌های دهه استکبارستیزی در دانشگاه‌های استان فارس است.  

برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه کاریکاتور با موضوع بصیرت، ایستگاه صلواتی، نصب تمثال شهدای دانش‌آموز در برنامه‌های دانشگاهی 13 آبان، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، روزنامه دیواری، مسابقه شعر و داستان با موضوع 13 آبان و استکبارستیزی و شخصیت امام راحل، برگزاری مسابقه از وصیت نامه شهدای دانش‌آموز و دانشجو در دانشگاه‌های فارس از دیگر برنامه‌های این ایام است که مسئول بسیج دانشجویی به آن اشاره کرده است. 

یوسفی برگزاری شب شعر و محافل شعرخوانی دانش‌آموزی و دانشجویی با موضوع مبارزه با استکبار، راه‌اندازی کمپین نظیر دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، حضور دانشجویان، کارشناسان و چهره‌های مطرح در حوزه تاریخ انقلاب به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد. 

انتهای پیام/424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دانش آموزان استان فارس برنامه ها آبان ماه 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف، تجلیل از آموزگاران نمونه، برگزاری شب شعر و موسیقی خلیج فارس و نشست علمی چگونگی احیای مکتب فرهنگی هنری خلیج فارس بخشی از ویژه برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس در قشم است.
محمد غفاری افزود: آغاز به کار دانشگاه هنر شعبه قشم و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم و رونمایی از انیمشن دانش آموزان درباره اسطوره‌های خلیج فارس و پخش مستند زندگی‌نامه سدیدالسلطنه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

بیشتر بخوانید؛ برافراشتن پرچم ایران در عمق ۱۰ متری آب‌های خلیج فارس
وی گفت: بمناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم، ویژه برنامه‌ای با حضور ۷۰۰ تن از آموزگاران با هدف تجلیل از ۱۱۰ معلم نمونه و آموزگاران بازنشسته برگزار می‌شود.
دهم اردیبهشت در تاریخ رسمی کشورمان به عنوان سالروز حمله جوانمردانه سربازان و سرداران نامدار ایرانی به متجاوزان پرتغالی و آزاد سازی جزایر مهم خلیج فارس از اشغال آنان، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم