Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: ورود تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، مسائل نوپدیدی در خانواده ها ایجاد کرده و تهدیدات فراوانی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است.

به گزارش برنا؛ اعظم کریمی در اختتامیه ششمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سال جاری که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره اظهار داشت: در طول این دوره بیشتر موضوعات مربوط به خانواده مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دوره‌های ملی دانش‌افزایی مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده فرصتی برای معرفی اساتید توانمند در استان‌هاست، گفت: در این دوره‌ها استعدادها و چهره‌های علمی ارزشمندی در حوزه روانشناسی و مشاوره کشف شدند. 

کریمی افزود: اساساً محور فعالیت های مراکز مشاوره ازدواج و خانواده علاوه بر مشاوره ازدواج، مقولات اهمیت تشکیل خانواده، ترویج فرزندآوری و نحوه مواجهه والدین با فرزندان و تحکیم خانواده است که به این مقوله ها در این دوره پرداخته شد و مشاوره ازدواج در بستر فرهنگ ایرانی - اسلامی نیز از بخش های متمایز این دوره بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین با بیان اینکه سرفصل این دوره ها بر اساس نظرسنجی از شرکت کننده ها انتخاب می‌شود، اظهار داشت: رضایت شرکت‌کنندگان حاکیست که توانستیم مباحث مورد نیاز امروز مشاوران و روانشناسان را در این دوره ها پوشش دهیم.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، این دوره ها تا پایان سال تداوم داشته و بر اساس نیازسنجی، سرفصل هایی را برای این دوره ها انتخاب کردیم و در عین حال از پیشنهادات همه عزیزان برای هر چه بهتر برگزار شدن دوره ها نیز استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: یکی دیگر از مزایای این دوره‌ها این است که ما این امکان را برای همه فارغ التحصیلان، کارشناسان و مشاوران سراسر کشور که با مقولات ازدواج و خانواده سر و کار دارند، به صورت کاملاً رایگان فراهم کردیم و استقبال فراوانی هم صورت گرفت که ما را بر آن داشت تا این دوره ها را هر چی پرمحتواتر ادامه دهیم.

کریمی با بیان اینکه ورود تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، مسائل نوپدیدی در خانواده ها ایجا دکرده، اظهار کرد: تهدیدات فراوانی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته که امید است، در کنار هم و با حمایتی که دولت از مراکز مشاوره می کند، بتوانیم خدمات مورد نیاز در این زمینه را به مردم ارائه و از ورود آسیب های متعدد به خانواده به ویژه طلاق جلوگیری کنیم.

به گفته او، دوره های ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده فرصتی برای معرفی اساتید بسیار خوب و توانمند در استان ها است و در این دوره ها استعدادها و چهره های علمی خوبی در حوزه روانشناسی و مشاوره کشف شدند که امید است، این سنت خوب همچنان تداوم داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مراکز مشاوره ازدواج خانواده استان زنجان روانشناسی والدین پوشش دولت طلاق ازدواج خانواده طلاق جوانان ازدواج و خانواده مراکز مشاوره دوره ها خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

متاسفانه یا خوشبختانه زندگی پستی و بلندی‌های بسیار دارد اکثر مردم در طول زندگی خود رویدادهایی را تجربه می‌کنند که درک آنان را از خودشان و جهان تغییر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، می‌گویند تغییر اجباری و رشد اختیاری است. همانگونه که انسان نمی‌تواند محل زندگی، عوامل محیطی یا والدین خود را انتخاب کند نمی‌داند در خانواده سالم یا ناسالم پا به دنیا می‌گذارد. اما به دنیا آمدن در خانواده ناسالم این مجوز را به افراد نمی‌دهد. برای به دست آوردن شخصیت سالم تلاش نکنند و رفتار خود را به نسلی دیگر منتقل کنند. ایجاد شخصیت سالم مانند هر مهارت دیگر نیاز به تلاش و تمرین دارد تا شما بتوانید شخصیتی سالم و دوست داشتنی بسازید. شخصیت سالم ویژگی‌هایی دارد که براساس معیارهای سلامت روانی مشخص می‌شوند.

شخصیت‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟

هرچند مانند همه مفاهیم علوم انسانی تعریف واحدی از شخصیت وجود ندارد. اما تعریفی که می‌توان از شخصیت ارائه داد این است شخصیت را الگوی با صفات نسبتا پایدار و ویژگی‌های منحصر به فردی دانستند که به رفتار شخص ثبات و فردیت می‌بخشد. با توجه به پایدار بودن شخصیت برخی‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند آیا شخصیت تغییر پیدا می کند؟ در گذشته اعتقاد بر این بود که افراد نمی‌توانند شخصیت خود را تغییر دهند و شخصیت تا حد زیادی پایدار و موروثی است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند از طریق مداخله مداوم و رویدادهای مهم زندگی تغییر کنند.

شخصیت سالم یا خوش شانس‌ها کیستند؟

اگر در یک خانواده سالم به دنیا آمدید و شخصیت سالم دارید شاید شما خوش شانس باشید اما این خوش شانسی شاید همیشگی نباشی. هزار رویداد در زندگی می تواند در زندگی روی بدهد شما دیگر شخصیت سالم نداشته باشید.

متاسفانه یا خوشبختانه زندگی پستی و بلندی‌های بسیار دارد اکثر مردم در طول زندگی خود رویدادهایی را تجربه می‌کنند که باعث ایجاد درک جدیدی از پدیده‌ها و جهان هستی در فرد می‌شود. برای مثال، فردی که به راحتی و سریع با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، ممکن است پس از تجربۀ سوءاستفاده در یک رابطۀ عمیق، در برقراری ارتباط سختگیرتر شود. بنابراین هر روز در زندگی با رویدادها و موقعیت‌هایی مواجه می شویم که گاهی اوقات، این رویدادها می‌توانند شخصیت و نحوه تفکر ما را در هسته تغییر دهند.

شخصیت‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟

در باب چگونگی شکل‌گیری شخصیت و ساخت شخصیت سالم و عوامل تاثیرگذار تاکنون نظریه‌های متفاوتی داده شده است. اینکه ژن‌ ها در این مورد نقش دارند یا نه هنوز به درستی قابل اثبات نیست اما عوامل محیطی، تعلیم و تربیت، فضای خانواده و آداب و رسوم جامعه، در شکل‌ گیری شخصیت تاثیر زیادی دارد.

انسان سالم از نظر روانشناسی

شخصیت سالم به فردی اطلاق می‌شود با وجود نقاط ضعف و قوت به موانع رشد خود آگاه باشد و در راه رشد و پیشرفت از توانایی و استعدادهایش استفاده کند.

سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اهمیت سلامت روان مبنی بر عدم وجود بیماری روانی بر این نکته نیز پای می‌فشارد. زمانی شما شخصیت سالم دارید که از رفاه نیز برخوردار باشید. افراد سالم می‌توانند با استرس‌های عادی که در زندگی روزمره مواجه‌اند کنار بیایند. سلامت روان به افراد این امکان را می‌دهد که توانایی‌های خود را بشناسند، کار مولد داشته و کمک‌های معناداری به جوامع خود داشته باشند.

شخصیت سالم از منظر قرآن:

مطابق آموزه‌های قرآنی زندگی دنیوی مقدمه‌ای برای زندگی جاودانه در جهان آخرت به شمار می‌آید. مطابق این دیدگاه کسی می‌تواند از فرصت چند روز زندگی در دنیا برای آخرت بهره ببرد که از سلامتی شخصیت نیز برخوردار باشد.

شاخص‌های سلامت روانی سالم در زندگی دنیا که قرآن برآن تاکید دارد موارد مختلف مانند، سکینه، آرامش و اطمینان و نداشتن اندوه و بیم و... است. که انسان با ایجاد این موارد می تواند به رستگاری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور