Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا: سعید رئوفی نسب در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد دز، اظهار کرد: اینکه سد دز در فصل پاییز در پایین‌ترین تراز خود باشد طبیعی است اما امسال یک سال خاص و شرایط ویژه است و باید به این مساله توجه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ورودی سد دز ۳۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است و به این به معنای آن است که ۳۰ مترمکعب بر ثانیه از ذخیره موجود سد استفاده می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سد دز گفت: در شرایط فعلی فقط ۷۰ میلیون مترمکعب از ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد قابل بهره‌برداری است و با این حجم، حداکثر تا یک ‌ماه آینده می‌توانیم شرایط را ادامه دهیم و ۷۰ میلیون مترمکعب را مصرف کنیم.

رئوفی نسب عنوان کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر خروجی سد دز ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است، این میزان رها سازی فقط برای حق آبه رودخانه، درختان و آبزیان است و امکان استفاده از این آب برای کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته معمولا در آبان‌ماه حداقل یک یا ۲ سیلاب داشتیم که آب را پشت سد می ‌آورد اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. امیدواریم در روزهای باقیمانده آبان‌ ماه و روزهای ابتدایی آذرماه بارندگی داشته باشیم و شرایط تغییر کند زیرا اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، ۶۰ مترمکعب بر ثانیه خروجی سد نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سد دز تصریح کرد: در حال حاضر ارتفاع آب پشت سد ۳۰۸ متر است که طبق قاعده نباید از ۳۱۰ متر پایین ‌تر بیاید اما به دلیل وضعیت خاص خوزستان و خشکسالی این ریسک را پذیرفتیم که از تراز ۳۱۰ متر به تراز ۳۰۵ متر نیز برویم.

رئوفی‌نسب ادامه داد: اگر تراز سد دز پایین ‌تر ۳۰۵ متر برود، در صورت آمدن سیلاب از بالا دست، ناگهان حجم قابل توجهی از آب به پشت سد می‌رسد و به بدنه سد آسیب وارد می شود.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها، هواشناسی خبرهای خوبی ندارد، گفت: احتمالا آخر هفته جاری در لرستان بارندگی خوبی خواهیم داشت و اگر بارندگی خوب و سیلاب داشته باشیم و ارتفاع آب پشت سد به ۳۱۰ متر به بالا برسد بهتر می‌ توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

مدیرعامل سد دز در خصوص نیروگاه برق این سد، گفت: نیروگاه سد در شبانه روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلو وات برق تولید می ‌کند و آب رها سازی شده از مجرای نیروگاه خارج و صرف تولید برق می‌ شود اما اگر حجم آب از ۳۰۵ متر پایین تر بیاید باعث ایجاد گرداب خواهد شد و نیروگاه قابل بهره برداری نخواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: مترمکعب بر ثانیه میلیون مترمکعب مدیرعامل سد پشت سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد