Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاهی که فدراسیون فوتبال از یک شرکت هنگ کنگی مشکوک به وابستگی به رژیم تل آویو اجاره کرد، صرف نظر از آن که گفته می شود با پول اجاره آن می شد یک ست VAR خرید، به گفته کارشناسان ایرادهای فنی بسیار و کمبودهای مشهودی دارد و گویا مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا با استفاده از آن در بازی ایران و کره جنوبی حتی به صورت آف لاین بی دلیل نبوده است! حالا خواندن روایت یکی از کسانی که از نزدیک این دستگاه و کارایی اش را دیده، خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

با گذشت 21 روز از بازی ایران و کره جنوبی و شوی VAR در ورزشگاه آزادی، همچنان بحث کمک داور ویدیویی داغ است. اگرچه به ادعای منتقدانی مثل بهنام ابوالقاسمپور، پژمان ماندگاری و ... سناریوی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا طراحی شد تا 72 ساعت رسانه ها سراغ خوبان عالم و VAR را نگیرند اما این بحث ها همچنان در کانون توجه افکار عمومی قرار دارد.

به گزارش طرفداری، 21 روز پیش، در روزی که تیم ملی میزبان کره جنوبی بود و هیچ الزامی هم برای استفاده از VAR وجود نداشت، فدراسیون فوتبال با درست کردن این قصه که تجهیزات کمک داور ویدیویی از الزامات نهادهای بالا دستی اش است، اسباب بازی هنگ کنگی را وارد ایران کرد و با حضور چند داور ایرانی که هیچ کدام شان سابقه حضور در اتاق VAR یا همان VAR ROOM را نداشتند، تست سیستم کمک داور ویدیویی آف لاین را به نمایش گذاشت. همان روزها که این ست تاپ باکس هنگ کنگی وارد ایران شد، طرفداری طبق ادعاهای کارشناسان نوشت این دستگاه خلاف آنچه روابط عمومی فدراسیون می گوید اصلا یکی از چهار شرکت برگزیده فیفا نیست بلکه ایرادهای اساسی دارد و فیفا به شرکت معرف آن هشدار داده اگر ایرادها را تا جولای 2022 رفع نکند، از لیست خارج می شود.

اما حالا خود آنها که در این پروژه و به اصطلاح تست حضور داشتند، می گویند اسباب بازی هنگ کنگی با آنچه فیفا به عنوان تکنولوژی روز مدنظر دارد، متفاوت است. فیفا در سال های ابتدایی استفاده از این سیستم، حداقل هایی را در نظر گرفت و داشتن همین حداقل ها کفایت می کرد اما سال به سال استانداردها را بالا برد و حالا می گوید در رویدادهای بین المللی VAR باید به تکنولوژی خط آفساید یا همان VOL و تکنولوژی خط گل مجهز باشد. همچنین در تکنولوژی امروزی تر، مانیتورها باید تاچ باشند تا داور بتواند بدون نیاز به اپراتور تصاویر انتخاب شده را مورد بازبینی قرار بدهد.

مزیت مانیتور تاچ این است که کاربر غیر حرفه ای یا همان داور هم بدون این که نیازی به کمک اپراتور بازپخش داشته باشد، می تواند سریع تصاویر را بازبینی کند و هزینه های آموزش و استفاده از متخصص بازبینی کمتر می شود!

به گفته یکی از کسانی که در اتاق VAR ورزشگاه آزادی حضور داشت این سیستم هنگ کنگی با مانیتور ال ای دی کار می کند و سازگار با مانیتور تاچ نیست. این تنها ایراد دستگاه هنگ کنگی نیست و پیش از این طرفداری به سایر ایرادهای فنی این دستگاه اشاره کرده بود. 

این تلویزیون ال ای دی 55 برای اتاق VAR سفارش داده شده بود که تاچ نیست این هم نمایی دیگر از فعالیت اپراتور SIMPLYLIVE در ورزشگاه آزادی این هم عکس یادگاری فاتحان صحرا (ببخشید فاتحان VAR) اپراتور خارجی شرکت هنگ کنگی کنار وحید فتاحی، محسن حکیم، احسان عزیزی خادم که پسر عمویش او را نابغه هوش مصنوعی می نامد و گلستانی که گفته می شد مسئول حقوقی پروژه بوده است

شرح عکس اصلی خبر: هری کاپروس و همکارش کنار حسن کامرانی فر در اتاق VOR یا همان (VIDEO OPERATIONS ROOM) نفر چهارم از سمت راست همان هری کاپروس معروف است که حضورش در تهران شائبه های بسیاری تولید کرد. کنار او هم دیگر متخصص اعزامی از طرف شرکت هنگ کنگی دیده می شود. اکبریان و موعود بنیادی فر نیز در عکس حضور دارند.

 

بیشتر بخوانید:

شرکت هنگ کنگی مشکلی ندارد؟ بفرمایید، این اولین مشکل! + سند

ببینید:

واقعیت ها در ورزشگاه برملا شد؛ سایت فدراسیون گفته بود ما این تجهیزات را خریدیم + ویدیو

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم واکنش آذری جهرمی به حضور سه وزیر در مجمع استقلال؛ خانواده عروس و داماد همه هستند وحید صالحی: آقای کامرانی فر، راستش را بگویید؛ شما به همان داور قضاوت دادید! بهترین مربیان سال 2021 از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار مصاحبه متفاوت کاسانو در مورد کمک داور ویدیویی: VAR را حذف کنید!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کمک داور ویدیویی شرکت هنگ کنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت که از سوی IFFHS به عنوان بهترین داور دنیا در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته شده بود، دو روز قبل متوجه شد که قرار نیست در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یا المپیک حضور داشته باشد.

این رسم واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و حتی این ادعا مطرح شد که حسادت همتایان مرد این داور باعث شده است که او از حضور در این مسابقات باز بماند. اریک بورگینی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال فرانسه به RMC گفت:«شاید استفانی بهترین فصل ممکن را نداشته اما این واقعیت که او حتی به عنوان داور چهارم یا کمک داور ویدیویی هم انتخاب نشده ناامید کننده است.»

این خبرگزاری همچنین اظهاراتی از سوی منبع نزدیک به فراپارت مطرح کرده که دلایل دیگری را در این تصمیم دخیل می‌داند:«به شما اطمینان می‌دهم که افراد زیادی هستند که از غیبت او در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ خوشحال می‌شوند. او برای سال‌های طولانی در بهترین شرایط ممکن بود. فرصتی برای استراحت در این تابستان می‌تواند بسیار به نفع او باشد.

در چند رقابت ملی که اخیرا برگزار شده است می‌توانید به این نکته توجه کنید که داوران زن دیگر داوران مرد را همراهی نمی‌کنند. دلیل این اتفاق این است که داوران مرد حسود هستند و نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند که داوران زن بخواهند جای آنها را بگیرند.»

فراپارت در سال ۲۰۱۹ به اولین داور زنگ تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت کرده است. او در همان سال به عنوان اولین زنی انتخاب شد که فینال سوپرجام را داوری کرد و در سال ۲۰۲۰ اولین داور زنی بود که در لیگ قهرمانان حضور داشت.

آخرین دستاورد مهم او قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ و در دیدار بین دو تیم آلمان و کاستاریکا بود و به این ترتیب به اولین زنی تبدیل شد که در بالاترین رقابت فوتبال مردان داوری کرده است.

دیگر خبرها

  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم