Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:52:38 GMT

صدرا با عمری ۳۰ ساله در زیرساخت می‌لنگد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۹۲۹

صدرا با عمری ۳۰ ساله در زیرساخت می‌لنگد

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای شهر صدرا با بیان اینکه امکانات زیرساختی در فاز دوم این شهر از روستاها هم کمتر است، گفت: بیش از ۳۰ سال از احداث این شهر می‌گذرد اما هنوز در حوزه‌هایی نظیر دفع اصولی فاضلاب با کمبودهای زیادی روبرو هستیم.

مرتضی زارع سه‌شنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آنجا که شورای شهر به طور ذاتی مسئولیت نظارت و تصویب لوایح را عهده دارد، به موازات آن در شهر جدید صدرا بر سایر حوزه‌ها برای گسترش رفاه مردم ورود کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتقاد از کم کاری‌هایی که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در گذشته انجام شده است، تاکید کرد: اهالی شریف شهر جدید صدرا نباید قربانی کم کاری‌ها شوند.

او اضافه کرد: برای مدت‌های طولانی گسترش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به فراموشی سپرده شده بود که شهرداری صدرا در ماه‌های اخیر با آسیب شناسی نیاز شهروندان این موارد را در دستور کار قرار داده است.

زارع به نقش ارزنده بزرگراه قره پیری اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از شاهراه‌های ارتباطی شاهد خروج شهر جدید از بن بست ارتباطی خواهیم بود.

او گفت: سرانه استاندارد فضای سبز ۱۲ تا ۱۴ متر مربع به ازای هر نفر است که این امار در شهر جدید صدرا ۳ تا ۵ است. یکی از دلایل این فقر سرانه سبز به مشکلات کم آبی و محودیت منابع باز می‌گردد که با استفاده از تصقیه پساب ها به دنبال جبران آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه با انتقاد از اینکه این شهر نیازمند توسعه فضاهای درمانی است، اظهار کرد: در پهنه شهر جدید درمانگاهی است که بیش از ۹۰ درصد عملیات احداث آن انجام پذیرفته و به حال خود رها شده و این در حالی است که در صدرا حتی یک درمانگاه شبانه روزی دولتی هم وجود ندارد و در عین حال قطب پیوند کبد خاورمیانه است.

زارع گفت: در شورا و شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار و پرهیز از خام فروشی هستیم تا به موازات این سیاست‌ها شاهد رونق اشتغال باشیم. در همین راستا با مشارکت شهرداری شیراز به دنبال احداث یک میدان میوه و تره بار در محور غربی کلانشهر شیراز هستیم.

او قابلیت‌های شهر جدید صدرا در حوزه گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجوز بالن سواری برای شهروندان و گردشگران اخذ شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه با قدردانی از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری، گفت: ۱۱۰ خانواده از شهدای معزز صدرا شناسایی شده‌اند و المان‌های شهدا در سطح شهر نصب خواهد شد.

رئیس شورای شهر صدرا نیز گفت: اعضا در این دوره از شورای صدرا فعالیت‌های خود را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده تا در بازه زمانی معین به اهداف دست یابد.

فیروزمند، ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا را از برنامه‌های کوتاه مدت دانست ‌و گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی موجب رضایت شهروندان ساکن شهر صدرا شد و با افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تغییر ایستگاه‌ها هر شش دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می‌کند.

او احداث سامانه صدور پروانه الکترونیکی، احداث معاینه فنی خودرو های سبک، احداث آرامستان و احداث کارخانه آسفالت را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت عنوان و اظهار کرد: احداث میدان میوه و تره بار، احداث شهربازی، احداث پارک در فاز یک و دو از جمله برنامههای میان مدت در صدراست.

رئیس شورای شهر صدرا با بیان اینکه به زودی جمعیت هلال احمر نیز در این شهر مستقر می‌شود، به احداث فضای فرهنگی در کنار گلزار شهدا و احداث پیاده راه سلامت که تا دو ماه آینده سنگ فرش خواهد شد هم اشاره و آن را در شمار دیگر بزنامه‌های شورای شهر صدرا عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای شهر صدرا کلانشهر شیراز میدان میوه و تره بار استانی شهرستانها شهر جدید صدرا شورای شهر شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حامد مبینی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت بنیاد ملی نوجوانان و مجموعه مدارس صدرای کشور اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مجموعه مدارس صدرا می‌گذرد که البته در گام اول فقط در مقطع متوسطه دوم و بعدها مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز فعال شدند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌داند، افزود: سازمان تبلیغات کمک به نهادها در ترویج جهاد تبیین را وظیفه ذاتی خود می‌داند از این رو برنامه بنیاد ملی نوجوانان در راستای جهاد تبیین است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با تشریح برنامه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای سند تحول در مدارس به عنوان الگوی اجرایی جهاد تبیین بین دانش آموزان و جهاد تبیین در بین فرهنگیان در دستور کار سازمان تبلیغات قرار دارد.

مبینی با تاکید بر اینکه در مجموعه مدارس صدرا سعی شده تا راهبردهای عملیاتی سند تحول در مدارس اجرایی شود، تصریح کرد: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی به عنوان محور مهم فعالیت‌های سازمان تبلیغات منجر به این شد که در ۳۰ استان ۱۹۶ مدرسه مشغول به فعالیت باشد.

وی با تشریح فعالیت‌های بنیاد ملی نوجوانان گفت: برنامه‌های نوجوانان در قالب دختران حاج قاسم و نوآوین ویژه پسران و همچنین مرکز مربی راه نوین در دستور کار سازمان تبلیغات است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با اشاره به اجرای اردوی مطالعات مجازی پله پله، همراه با نظارت مدیر مدرسه و همچنین رشد، توانمندسازی و مشارکت مدیران معلمان مدارس صدرا افزود: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان تبلیغات است.

مبینی از اجرای طرح کانون مدارس در تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ٢٠٠ معاون پرورش در دوره ضمن خدمت شرکت کرده و به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تربیتی آموزش دیدند.

وی افزود: مخاطبین مجموعه فعالیت‌ها، معاونین پرورشی مدیران مدارس و طلاب طرح امین هستند، که با فعالیت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اثرات قابل توجهی متوجه فضای آموزشی کشور خواهد شد.

کد خبر 6088826

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد