Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:59:51 GMT

11 سایت جدید آبشیرینکن در هرمزگان در حال احداث است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۹۹۴

11 سایت جدید آبشیرینکن در هرمزگان در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از آبشیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی که صبح امروز با همراهی حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان انجام شد، روند آبرسانی به مرکز استان از این محل مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این رابطه با اشاره به افزایش 40 درصدی تامین آب استان از محل آبشیرینکن ها گفت: در حال حاضر 45سایت نمک زدایی با ظرفیت تولید 260 هزار متر مکعب در شبانه روز فعال هستند.

وی ادامه داد، 11 سایت دیگر نیز در حال احداث است که با تکمیل آن حدود 43 هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آبشیرینکن های هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از آبشیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس به عنوان بزرگترین ظرفیت تامین آب بندرعباس یاد که در فاز نخست افتتاح آن، آب شهر خمیر و روستاهای مسیر را تامین کرد.

قصمی افزود: با بهره برداری از فازهای دوم و سوم این پروژه، آب شهر بندرعباس از این محل تامین شد که وابستگی مرکز استان به منابع سطحی و زیر سطحی شرق استان به حداقل رساند.

وی ادامه داد، استفاده از ظرفیت سایت های نمک زدایی برای تامین آب استان هرمزگان به عنوان یک راهبرد در دستور کار شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار گرفته است که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به سهم استان هرمزگان از ظرفیت آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس اشاره کرد و گفت: استفاده حداکثری از این ظرفیت به عنوان یک کلکتور اصلی از بندرعباس تا مرز استان کرمان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار گرفته است.

به گفته قصمی، در راستای استفاده سهم هرمزگان از این ظرفیت، در ابتدا آب شهر خمیر و روستاهای مسیر از این پروژه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بصورت کامل انجام و مردم این شهر از آب شرب پایدار بهره مند شدند و دومین منطقه بهره مند از این آبشیرین کن، رضوان خواهد بود که عملیات آن آغاز شده است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار هرمزگان و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز چهارشنبه از روند آبرسانی از بندرچارک به بستک بازدید خواهند کرد. 

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مدیرعامل شرکت هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد