Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا داورزنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داورزن اظهار کرد: متعاقب شیوع بیماری ویروسی آنگارا(HHS) در پنج مرغداری‌ شهرستان، تاکنون بیش از ۷۰ هزار جوجه گوشتی با سن حدود ۳۰ روزه تلف شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی داورزن در خصوص شیوع این بیماری هشدار داد و گفت: در صورت رعایت نشدن شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای شاهد گسترش بیماری و تلفات سنگین  در واحدهای مرغداری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماری فوق در حالی شایع شده که اکثر مرغداری‌های شهرستان فعال است، تصریح کرد: احتمال انتشار ویروس به سایر واحدها نیز بسیار زیاد است  و با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ دارو و واکسنی برای کنترل این بیماری وجود ندارد از مرغداران درخواست داریم برای کنترل بیماری نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام کنند:

۱) کاهش تراکم جوجه ریزی بخصوص در واحدها و مناطق پرتراکم

۲)قرنطینه کامل واحد و عدم ورود و خروج افراد، خودرو، کود و سایر موارد در واحد های آلوده و مشکوک

۳)مدفون کردن کلیه لاشه‌های تلف شده در عمق ۴ متری و پوشاندن با آهک

۴) خودداری از پراکندن لاشه‌های تلف شده در محیط

۵) ضدعفونی مداوم محوطه اطراف مرغداری  با ضدعفونی‌کننده‌های مناسب

۶) گزارش وقوع تلفات در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی

۷) جوجه ریزی نکردن در واحدهای مرغداری تا اطلاع ثانوی

داورزنی همچنین به وقوع بیماری آنفلوانزای مرغی در برخی کشورهای اطراف ایران نیز اشاره کرد و از مرغداران خواست که شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای را در واحدهای مرغداری به شدت رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی داورزن گفت: چنان‌چه در بحث مسائل بهداشتی واحدهای مرغداری سهل‌انگاری صورت گیرد به زودی ویروس آنفلوانزای مرغی نیز میهمان مرغداری‌های شهرستان خواهد بود که هم صنعت طیور و هم بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه داورزن در ورودی استان خراسان رضوی واقع شده است ورود هرگونه محموله دامی، نهاده، گوشت و فرآورده‌های گوشتی آلوده می‌تواند نقش مهمی در شیوع گسترش بیماری در سطح شهرستان و استان خراسان رضوی و همچنین استان‌های همجوار داشته باشد که در  کنترل و نظارت این موضوع مهم پرسنل نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

شهرستان داورزن به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های گوشت سفید در خراسان رضوی است که با ۱۴۰ واحد مرغداری فعال حدود ۱۱ درصد گوشت استان را سالانه تامین می‌کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: شیوع آنگارا مرگ مرغ آنفولانزای مرغی تلف شدن جوجه واحدهای مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی داورزن در حاشیه مکان یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و گفت: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

سعید خسروجردی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

وی گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

خسروجردی افزود: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی، چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن