Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:04:02 GMT

جاسوس بی بی سی در هرمزگان به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۹۱۵۴

جاسوس بی بی سی در هرمزگان به دام افتاد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری فرماند انتظامی استان هرمزگان گفت:  مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از ارتباط فردی با گروه‌های خبری معاند مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام تحقیقات فنی پلیسی و اقدامات اطلاعاتی از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کرده و محل اقامت فرد مورد نظر را در یکی از محلات شهرستان بندرعباس شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: پس از هماهنگی قضائی متهم مورد نظر به همراه یک متهم دیگر طی یک عملیات منسجم پلیسی و با اشرافیت اطلاعاتی پلیس دستگیر و با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این افراد کلیپی از معضلات اجتماعی و وضعیت شهری بندرعباس تهیه و به شبکه BBCارسال که نارضایتی عمومی مردم و مسئولین استانی را بدنبال داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان دارای چندین فقره سابقه کیفری می باشند، خاطر نشان کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و این اقدام پلیس رضایتمندی مسئولان استانی از عملکرد پلیس را در پی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه بر کسی پوشیده نیست که بخش‌های فارسی‌زبان رسانه‌هایی مانند BBC، VOA، CNN و ... اگر تنها یک کارکرد مشخص، هدف‌دار و فاش شده داشته باشند، آن اقدام علیه امنیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: برابر قانون همکاری با رسانه‌های معاند، معاونت در جرم تلقی می شود.

سردار جعفری در ارتباط با موضوع جرم انگاری مصاحبه افراد با سایت‌های بیگانه در قانون، گفت: در ماده ۵۰۰ قانون تعزیرات تصریح شده هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاسوسی سایبری دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی گتوند از دستگیری عامل تیراندازی و کشف سلاح به کار رفته در تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نصیر ابدالی فرد اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی گتوند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و در هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند با اشاره به کشف سلاح به کار رفته بیان کرد: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

ابدالی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار