Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداله بهمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامونان شایعات پیش آمده در فضای مجازی در خصوص مشاهده آنفلوآنزای پرندگان ، ضمن تکذیب این مساله اظهارداشت: در قالب برنامه رصد و پایش بیماری اکیپ های استان بر اساس برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره اینکه وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل استان کاملا پاک و مدیریت شده است بیان کرد: می طلبد، مرغداران به اطلاعیه های بهداشتی در خصوص بیماری انفلوانزای فوق حاد پرنده گان توجه کنند و هرگونه کاهش تولید و کاهش مصرف و تلفات را به دامپزشکی اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می باشد، ویروسهای آنفلوانزا دارای سه نوع تیپ C,B,A می باشند. در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری نماید. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می کند.

پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروسهای آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند. خوک به عنوان میزبان واسط ویروسهای آنفلوانزای طیور و پستانداران می باشد.

مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری می باشند.

سرایت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط پرندگان مهاجر از کشوری به کشور دیگری انجام می شود.

سالانه بیش از چهار میلیون قطعه پرنده به ۶۲۰ نقطه آبگیر ایران مهاجرت می کنند،  بنابراین با تمام اقدام‌های کنترلی و پیشگیرانه در مناطق روستایی، ویروس وجود دارد و تالاب ها و محل برخواستن پرندگان مهاجر می تواند عامل بروز و تشدید بیماری آنفلوانزای پرندگان باشد.

به همین منظور در اواسط آبان‌ماه امسال، رییس سازمان دامپزشکی کشور از بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از معدوم‌سازی همه پرندگان حساس در فارم های آلوده و محدودیت‌های جابجایی و حمل و نقل به ترتیب در شعاع سه کیلومتری مزرعه آلوده هشدار داد.

سازمان دامپزشکی در دو سال گذشته در زمینه طرح ملی هدفمند کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله واکسیناسیون، رصد و پایش بیماری در مناطق روستایی و صنعتی اقدامات خوبی انجام داده است به طوری که سالانه برای مقابله با این بیماری بیش از  ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریقی تامین می شود.

طرح ملی هدفمند کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که از اواخر سال گذشته آغاز و طی یک برنامه سه ساله ادامه دارد.

برچسب‌ها آنفلوآنزای پرندگان سازمان دامپزشکی کشور کهگیلویه و بویراحمد پرندگان مهاجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنفلوآنزای پرندگان سازمان دامپزشکی کشور کهگیلویه و بویراحمد آنفلوآنزای پرندگان سازمان دامپزشکی کشور کهگیلویه و بویراحمد پرندگان مهاجر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام