Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۲ از دیدار با خانواده معظم شهید جمال محمدشاهی و شناسایی این شهید جاویدالاثر پس از ۳۷ سال و در سالگرد شهادت ایشان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سه‌شنبه، ۱۱ آبان‌ماه، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همراه امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (سلام‌الله)، ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدا، علی بخشی، رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از معاونین و مدیران شهری ضمن حضور در منزل شهید جمال محمدشاهی و ارائه نتایج آزمایشات DNA، خبر شناسایی پیکر این شهید بزرگوار را به خانواده او، اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری در این دیدار با تأکید بر جایگاه والای شهدا و نقش آن‌ها در پاسداری و حفظ استمرار انقلاب اسلامی، گفت: نکته قابل توجه در مورد شناسایی هویت شهید محمدشاهی مربوط به زمان وقوع این اتفاق است؛ به عبارت دیگر تقارن زمان سالگرد شهادت شهید محمدشاهی با زمان شناسایی هویت این شهید بزرگوار بسیار قابل توجه است.


به گفته مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور بزرگداشت شهید محمدشاهی و سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، چهارشنبه، ۱۲ آبان‌ماه، ساعت ۸:۳۰ صبح مراسمی با حضور خانواده این شهید راه حق و جمعی از فرماندهان و هم‌رزمان ایشان در این موزه برگزار شد.


یزدی نیز حضور خود را در جوار برادر شهید در این مناسبت، توفیقی بزرگ و عجیب خواند و گفت: ان‌شاءالله شهدا کمی از عزت نفس و توان خود را در وجود ما قرار دهند تا بتوانیم کار‌هایی بزرگ انجام دهیم.


شهید جمال محمدشاهی در ۲۲ سالگی و در دوازدهم آبان ۱۳۶۲ در پنجوین عراق به شهادت رسید و اکنون پس از ۳۷ سال و هم‌زمان با تاریخ شهادت، خبر شناسایی این شهید گران‌قدر به خانواده ایشان اعلام شد. در این دیدار برادر ایشان و اقوام نزدیک او خاطراتی از این شهید بزرگوار را بازگو کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری شهر شهید ایران شهید بزرگوار شهید محمدشاهی منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مجید صفدریان در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: شهید رنجنوش متولد ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ بود که پس اعزام به جبهه از لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان، در روز ۱۲ اسفند سال ۶۵ و در عملیات کربلای پنج، منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

وی گفت: آیین تشییع و تدفین پیکر این شهید والامقام تازه تفحص شده روز شنبه همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مؤسس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: استان همدان ۴۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که ۳۰ نفر از آن‌ها توسط آزمایش دی ان ای مشخص شدند.

لازم به ذکر است، شهید محمد رنجنوش در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد و در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد.

وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید، در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیک این شهید والامقام به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین، استان همدان، هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و حدود هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم ایران اسلامی در جهت دفاع از میهن کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901762

دیگر خبرها

  • پیکر معلم شهید حجت‌اله یوسفیه پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد