Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:43:45 GMT

مصادیق نقض حقوق بشر از سوی آمریکا بازخوانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۲۲۸۰

مصادیق نقض حقوق بشر از سوی آمریکا بازخوانی می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای اندیشه، ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ انقلاب به شمار می‌رود که نشان‌دهنده حضور اقشار مختلف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی است. از این روی گرامیداشت یاد و خاطره رشادت شهدای نوجوان و دانش‌آموز در این مناسبت وظیفه‌ای مهم به شمار می‌رود.

فرهنگسرای اندیشه در یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز که مقارن با ایام تسخیر لانه جاسوسی است، بسته برنامه‌های فرهنگی مختلفی در فضای مجازی تدارک دیده و تولیدات استوری، کلیپ، فوتوکلیپ، انیمیشن با موضوعات مختلف در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ در روز دانش‌آموز فوتوکلیپ‌هایی را با محوریت شهدای دانش‌آموز آماده کرده است که در آن شهدای روز ۱۳ آبان و تعدادی از نوجوانان شهید هشت سال دفاع مقدس معرفی می‌شوند. محصول دیگری که در قالب کلیپ به مناسبت روز دانش‌آموز آماده شده است، «نقش دانش‌آموزان در آینده کشور» را بیان می‌کند.

فرهنگسرای اندیشه در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به بررسی و بازخوانی «حقوق بشر آمریکایی» پرداخته است؛ مصداق‌های نقض حقوق بشر از سوی آمریکا به ویژه کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، توسعه‌طلبی و جنایات آمریکا در عراق و افغانستان، حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی، حمله به هیروشیما و ... در قالب یک کلیپ معرفی می‌شود.

این محصول مجازی با هدف توسعه معارف دشمن‌شناسی تولید شده و همزمان با روز ۱۳ آبان در شبکه‌های اجتماعی این مدیریت فرهنگی هنری منتشر می‌شود.

همزمان با ۱۳ آبان، جاسوسی‌های آمریکا در کشورهای مختلف و تفرقه‌افکنی آنان در منطقه خاورمیانه در قالب یک انیمیشن معرفی می‌شود. در این انیمیشن، اسناد ضدایرانی که نشان‌دهنده جاسوسی آمریکایی‌ها در کشورمان است منتشر شده و روایتی از حمایت‌های آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی بیان می‌شود.

انتشار اسنادی که نقض حقوق بشر توسط آمریکا را اثبات می‏‌کند

فرهنگسرای سرو به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی را با محوریت پاسداشت شهدای دانش‌آموز، بیان اتفاقات روز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی با شعار «فرزندان ایرانیم» تدارک دیده که شامل محصولات تصویری مجازی است.

«نوجوان شهید»، برنامه‌ای است که با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز تدارک دیده شده است. در این برنامه، زندگی‌نامه و ماجرای شهادت دختر دانش‌آموز «سهام خیام» بازخوانی می‌شود. وی در هویزه به شهادت رسیده است.

علاوه بر این، کتابخانه شهید جهان‌آرا در قالب برنامه‌ای با عنوان «دانش‌آموز یک دقیقه‌ای» رشادت‌های دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس را برگرفته از کتاب‌های این حوزه معرفی می‌کند.

فرهنگسرای سرو به مناسبت روز دانش‌آموز با نگاهی متفاوت به دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده ایران پرداخته است. «امید فردا» ویژه برنامه‌ای در قالب فوتوتیتر است که براساس بیانات رهبر انقلاب در مورد نقش مهم جوانان در آینده کشور، اهمیت دادن به آنان و امید به آینده تنظیم شده است.

کتابخانه سرو در این روز، در قالب ویژه برنامه «رزمنده کوچک»، کتاب «خواب خون» نوشته محمد عزیزی را معرفی می‌کند. این کتاب با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، انتقال ارزش‌های جبهه و جنگ به نوجوانان نوشته شده و درباره واقعیت‌های تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس است که از زندگی شهید محمدحسین فهمیده الهام گرفته است.

علاوه بر این، کتابخانه سرو در قالب ویژه برنامه «سایه‌های جنایت» به جنایت‌های آمریکا در تاریخ حدود ۳۰۰ ساله آن در کشورهای ایران، عراق و افغانستان پرداخته است.

برنامه «لانه جاسوسی»

فرهنگسرای سرو در برنامه «لانه جاسوسی» همه اطلاعات درباره تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ را بازخوانی می‌کند. در این برنامه تاریخچه برقراری ارتباط دو کشور ایران و آمریکا در دوران پهلوی تا قطع رابطه دو کشور و تسخیر سفارت آمریکا بیان می‌شود. علاوه بر این، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا و ۱۳ آبان در قالب ویژه برنامه «روایت تسخیر» واکاوی می‌شود.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ به مناسبت ۱۳ آبان سراغ موضوعی متفاوت رفته و با استفاده از اسناد تاریخی حقوق بشر آمریکایی را زیر سوال برده است. محصولات تصویری «حقوق بشر آمریکایی» با موضوع حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش اسرائیل و مصادیق نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده به همت فرهنگسرای سرو تولید شده است که همزمان با ۱۳ آبان از شبکه‌ اجتماعی این مرکز منتشر می‌شود.

در همین بخش، بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) درباره آمریکا و ۱۳ آبان در قالب محصول تصویری در فضای مجازی منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، فرهنگسرای سرو در همین مناسبت به بازخوانی نقش بانوان در استحکام درونی نظام پرداخته و نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس را از منظر بیانات رهبر معظم انقلاب واکاوی کرده است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای سرو در فضای مجازی می‌توانند به نشانی farhangsara.sarv مراجعه کنند.

انتشار پادکست «فرزندان ایرانیم»

فرهنگسرای خانواده پادکست «فرزندان ایرانیم» را به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان با هدف زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلابی معرفی فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده در فضای مجازی به نشانی @Farhangsara_khanevade منتشر کرد.

در این پادکست نرگس لطفی روانشناس و تسهیلگر به موضوع نقش خانواده در رشد و بالندگی دانش‌آموزان می‌پردازد.

روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز «مبارزه با استکبار» نامگذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است. ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر نیز هست، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی که به‌ همین دلیل «روز دانش‌آموز» هم نام گرفت. راهپیمایی ضداستکباری ۱۳ آبان هر سال در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سیزدهم آبان فرهنگسرای اندیشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سیزدهم آبان فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سیزدهم آبان فرهنگسرای اندیشه تسخیر لانه جاسوسی فرهنگسرای اندیشه انقلاب اسلامی فرهنگسرای سرو فضای مجازی روز دانش آموز نقض حقوق بشر ویژه برنامه فرهنگی هنری دانش آموزان روز ۱۳ آبان ۱۳ آبان ۱۳ آبان دفاع مقدس ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب مرگ یک دانش آموز با مشت یک همکلاسی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد محمدی‌نسب فرمانده انتظامی شهرستان شوش در استان خوزستان گفت: روز یکشنبه ۲ پسر دانش‌آموز بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آنها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.

بیشتر بخوانید: ماجرای مرگ مرموز زن میانسال در حمام خانه‌اش

وی افزود: این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. اما ساعتی بعد پسر نوجوان جان باخت و بدین‌ترتیب دستور شناسایی و دستگیری ضارب صادر شد.

فرمانده انتظامی شوش گفت: خانواده این دانش‌آموز که از ماجرا باخبر شده بودند، ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل را که یک پسر ۱۴ ساله است به پلیس معرفی کردند و پس از تشکیل پرونده، وی به مرجع قضایی معرفی شد.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229110 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • ماجرای عجیب مرگ یک دانش آموز با مشت یک همکلاسی
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است