Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هیات مدیره کانون خدمات الکترونیک قضایی و نمایندگان استانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان -نشست ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هیات مدیره کانون خدمات الکترونیک قضایی و نمایندگان استانی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که روز سه شنبه مورخ ۱۱ آبان ماه برگزار شد، علی اصغر تدین مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هدف از تشکیل این جلسه را استفاده از نقطه نظرات و سیاست‌های رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات، اعم از خدمات به مردم و دستگاه‌ها و چه خدمات مربوط به قوه قضاییه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست نمایندگان استانی دفاتر خدمات قضایی به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

فرهاد عزیز نماینده دفاتر استان کردستان نکاتی را درباره واگذاری خدمات به بخش خصوصی، رعایت حقوق مدیران متناسب با مسئولیت و تعهدات خود، بار مالی دفاتر برای بایگانی پرونده‌ها مطرح کرد.

وی متناسب سازی تعرفه‌ها با هزینه‌ها، توسعه صلاحیت و ضرورت تعریف حدود وظایف مدیران را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه حسین شمس نماینده استان مرکزی بیان داشت: امنیت شغلی و توسعه پایدار دفاتر از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی بهرامی نماینده استان کرمانشاه گفت: دغدغه مدیران دفاتر بحث بیمه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه آوند نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد هم با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین دغدغه مدیران دفاتر، خدمت به مردم است سرعت و دقت در پاسخگویی به سوالات مراجعان را مورد تاکید قرار داد.

محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این نشست گفت: ما حدود پنج هزار نیرو داریم که طبیعتا باید برای آن‌ها و استفاده از ظرفیتشان برنامه داشته باشیم.

وی کاهش تصدی گری و استفاده بهینه از بخش خصوصی جز اولویت‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دانست و گفت: نگاه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه آن است که قابلیت‌های دفاتر را رشد دهد.

کاظمی فرد گفت: ما نباید برای بهبود اوضاع معیشتی به دنبال افزایش درآمد از طریق افزایش تعرفه‌ها باشیم چراکه اساسا قوه قضاییه نیز خلاف این نگاه را دارد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: ما باید به سمت افزایش و رشد سبد خدمات حرکت کنیم و در همین راستا باید خدمات سازمان‌های تابعه را ذیل دفاتر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا از رییس قوه قضاییه اجازه تغییر آیین نامه و اساسنامه را گرفتیم چراکه برخی از این تغییرات ممکن است مغایر اساسنامه و آیین نامه باشد.

کاظمی فرد در ادامه دادرسی الکترونیک و ملاقات خانواده زندانی با زندانی را از دیگر اولویت‌های مرکز آمار دانست و از استان‌ها درخواست کرد این موضوع را پیگیری کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کانون خدمات الکترونیک قضایی بیان داشت: در صدد هستیم تفاهم نامه‌ای با کانون را به امضا برسانیم تا کانون نیز به عنوان توسعه دهنده خدمات فعالیت کند.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمد دفاتر، دنبال ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت دفاتر خلوت، برای خدمت رسانی استفاده کنیم تا رضایتمندی مردم را نیز شاهد باشیم.

در ادامه این نشست تدین مدیر عامل کانون خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مراجعه کنندگان از خدمات این کانون رضایت دارند گفت: در حال حاضر ۵ هزار کاربر و ۱۱۳۵ مدیر دفتر در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند. خوشبختانه اشتغال ۵ هزار نفری به واسطه این دفاتر به صورت مستقیم و دیگر افراد به صورت غیر مستقیم بوجود آمده است که همه این‌ها از همکاری خوب مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با کانون خدمات الکتروینک قضایی حاصل شده است.

تدین ادامه داد: خوشبختانه نگاه رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به دفاتر خدمات قضایی نویدبخش نگاه نو و رویکردی جدید است که تنها خدمات ارایه شده در این دفاتر مانند گذشته بحث ثبت شکایت و تنظیم لوایح نیست و اقدامات خوبی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش آمار عملکرد نظارت بر وکلا، مشاوران کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه خدمات الکترونیک قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضائیه خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه کانون خدمات الکترونیک قضایی نمایندگان استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی  هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان (نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد