Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:54:16 GMT

جشنواره انار آونگی در کاشمر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۳۷۹۵

جشنواره انار آونگی در کاشمر برگزار شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشمر هدف از برگزاری این رویداد را رونق بخشی به حوزه گردشگری کشاورزی این شهرستان دانست.

رضا یوسفی با بیان اینکه جشنواره انار آونگی در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبانماه برگزار می شود، افزود: برگزاری همین رویدادها و جشنواره‌ها مقدمه رونق گردشگری کشاورزی است و امیدوارم در سایه برگزاری این برنامه ها، موضوع گردشگری کشاورزی  به یک باور عمومی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی که برای این جشنواره صادر کرده است و به نقل از وی جشنواره‌ انار آونگی را پاسداشت بخشی از فرهنگ تاریخی مردم این خطه خواند که مفاهیم عمیقی را در ساختار میوه ای بهشتی متبلور کرده است.

در این پیام آمده است: کاشمر برندی ملی است، قالی کاشمر، انگور کاشمر، انار کاشمر، کشمش کاشمر و بسیاری محصولات دیگر گواه بر این مدعاست. دو گیاه و دو رستنی با برند کاشمر جای خود را در فرهنگ ایرانی به ثبت رسانده‌اند. نخست سرو کاشمر و دیگر انار کاشمر که موسوم به میوه‌ زندگی است. ‌انار کاشمر به میوه زندگی شهرت دارد و برگزاری جشنواره‌ انار آونگی کاشمر، تبیین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و جغرافیایی کاشمر و کشف ارتباطات میان آن‌ها به این شهر جلوه‌ای به یادماندنی می‌بخشد که می‌تواند کاشمر را به یکی از قطب‌های گردشگری استان بدل کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز با اشاره به وجود ۷۵۰ هکتار انارستان از گونه های ممتاز در کاشمر، گفت: این شهرستان شرایط بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌ها از جمله سردخانه و صنایع مرتبط با این محصول ر نیز دارد.

غلامحسین ساربان از کاشمر به عنوان یکی از قطب‌های تولید انار در سطح استان یاد کرد و افزود: با توجه اینکه عمده باغداران منطقه خرده‌مالک هستند باید تولید انار باکیفیت و ارگانیک را ترویج نمود.

برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری برای جشنواره انار آونگی کاشمر پیش‌بینی شده بود اما با توجه به تغییر رنگ کرونایی کاشمر از نارنجی به قرمز، به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی عمده این برنامه ها اجرا نشد.

در این جشنواره ۲ روزه، ۱۳ غرفه برای نمایش محصول انار و صنایع دستی کاشمر برپا شده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها انارستان برداشت محصول کشاورزی جشنواره کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انارستان برداشت محصول کشاورزی انارستان برداشت محصول کشاورزی جشنواره کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر