Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@23:01:23 GMT

سازمان جهانی بهداشت واکسن هندی«بهارات» را تأیید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۴۳۱۸

سازمان جهانی بهداشت واکسن هندی«بهارات» را تأیید کرد

سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونای "کووکسین" از نوع ویروس غیرفعال شده و ساخت شرکت هندی بهارات - بایوتک را در فهرست مصرف اورژانسی خود قرار داد.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت (WHO) واکسن کرونای «کووکسین» از نوع ویروس غیرفعال شده و ساخت شرکت هندی بهارات بایوتک را در فهرست مصرف اورژانسی (EUL) خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد: گروه مشورتی فنی تشخیص داده است که این واکسن هندی کرونا مطابق با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت در زمینه محافظت علیه کرونا است و فواید آن بیشتر از خطراتش است و بنابراین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

واکسن کووکسین (بهارات) همچنین توسط گروه مشورتی کارشناسان ایمن‌سازی سازمان جهانی بهداشت (SAGE) ارزیابی شده و در دو دوز با فاصله تزریق چهار هفته برای همه افراد ۱۸ سال به بالا توصیه شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، واکسن "بهارات" پس از واکسن‌های "فایزر-بیونتک"، "مودرنا"، "آسترازنکا"، "جانسون اند جانسون"، "سینوفارم" و "سینووک"، هفتمین واکسن کرونایی است که توانسته در فهرست مصرف اورژانسی WHO قرار بگیرد.

 ایران تاکنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز از این واکسن (بهارات/ کووکسین) را وارد کشور و تزریق کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا جانسون اندجانسون سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم

 زهرا زاهدی مربی آشپزیمرمرحله به مرحله طرز تهیه  غذای هندی چوله پالک را آموزش داده است.

نخود پخته ۲ لیوان، پوره اسفناج پخته  ا لیوان، پوره گوجه فرنگی  ۱/۲ لیوان، روغن   ۵ ق غ، آب   ۱ لیوان، پیاز   ۱ عدد، سیر  ۳ حبه، زنجبیل  ۱ ق چ، پودر زیره  ۱ ق چ، فلفل قرمز   ۱ ق چ، زرد چوبه   ۱ ق چ، آبلیموی تازه و نمک  به میزان لازم وبرای تهیه این غذا استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد