Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه عقبه سیاسی و ایدئولوژیک مبارزه با استکبار یک بحث قرآنی و اسلامی هست، تصریح کرد: خواه ناخواه کسی که مدعی حکومت اسلامی هست در چارچوب تعالیم قرآن قطعا درمورد مبارزه به شیطان و باطل از نظر ایدئولوژیکی ایمان و یقین دارد و مسیری که انتخاب می کند بر اساس تعالم عالیه اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فقط با نگاه سیاسی و فارغ از ایدئولوژی اسلامی به مقوله استکبارستیزی نگاه کنیم، می‌بینیم که همیشه سلطه‌گری آمریکا و عیادی‌اش برای غلبه بر ایران و حضور در منافع ایران وجود داشته و دشمنی آمریکا برای همه جریانات سیاسی کاملا مشخص است و خوی استکباری و دشمنی آمریکا با ملت ایران برای همه آشکار است.

کنعانی مقدم ادامه داد: هر کسی که در چارچوب تحولات سیاسی در منطقه و ایران قرار گیرد، از نظر سیاسی این باور را دارد که آمریکا جز تسلط و هژمونی هیچگونه نرمش و کرنشی را نخواهد داشت و استکبار هم وقتی وارد کشور یا منطقه ای می شود جز اشغال و غارت آن کشورها و صدمه زدن به ملت ها نداشته است و مثالش هم در اشغال عراق و افغانستان و ائتلاف جنگی علیه ایران و یمن و حمایت های از صهیونیسم برای اشغالگری و نژاد پرستی مشخص است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: هر عقل سلیمی فارغ از ایدئولوژی اسلامی به این نتیجه می رسد که آمریکایی‌ها وقتی وارد کشوری می شوند و تسلط می یابند، جز نابودی آن کشور چیزی همراه نداشته و نخواهد داشت و به همین خاطر ملت ما با این تجربیات و نگاه به عملکرد آمریکایی‌ها خواهان ایستادگی و مقاومت و مبارزه با جریان استکبار و هژمونی هست.

وی افزود: کسانی که برای آمریکا فرش قرمز پهن می کنند و می گویند اگر آمریکایی ها بیایند همه چیز درست می شود عراق و افغانستان را نگاهی بکنند تا بفهمند این تصور غلطی بیش نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق حکومت اسلامی حسین کنعانی مقدم 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • روزنامه سازندگی: مهدی نصیری توهم اتحاد نامقدس دارد
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست