Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در نهمین سفر استانی خود به سمنان سفر کرده است، در بدو ورود از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری استان نشستی با علما و نخبگان استان سمنان دارد. همچنین بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، و نشست خبری از دیگر برنامه‌های وی در سفر یک روزه به استان سمنان است. در نهمین سفر استانی رئیس‌جمهور برخی وزرا حضور داشته و وزرا به‌عنوان نماینده معین دولت به شهرستان‌های استان سمنان سفر می‌کنند.  همچنین به علت شرایط کرونایی، رئیس‌جمهور در استان سمنان دیدار عمومی نخواهد داشت.

در این سفر وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، دادگستری و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

براساس این گزارش،  سید امیر‌حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به‌نمایندگی از رئیس‌جمهور به شهرستان میامی سفر کرده و رحیمی وزیر دادگستری نیز راهی دو شهرستان آرادان و گرمسار می‌شود.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دامغان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر، سید‌رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان شاهرود و عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی از رئیس‌جمهور به شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر سفر خواهد کرد. همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که از شب گذشته وارد استان سمنان شده،  بازدید از مناطق این استان را در برنامه دارد.

رئیس‌جمهور: دولت به‌دنبال ایجاد شتاب در پیشرفت و آبادانی استان سمنان است

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه سمنان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر اظهار داشت: قبل از انجام این سفر مشکلات و کمبودهای استان سمنان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و در جریان این سفر مصمم هستیم در جلساتی با مسئولان مربوطه و فعالان اقتصادی تصمیماتی روشنی را برای رفع مشکلات استان سمنان اتخاذ کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار است‌، افزود: معتقدیم اگر این ظرفیت‌ها به درستی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌توانیم علیرغم برخی از کمبودها شاهد افزایش بهره‌وری و تولید در سطح استان باشیم و دولت فعال‌کردن همه این ظرفیت‌ها را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین همجواری استان سمنان با سایر استان‌ها را از دیگر ظرفیت‌های پیشرفت و آبادانی استان سمنان دانست و گفت: مصمم هستیم با توجه ویژه به تمام ظرفیت‌های استان سمنان، تصمیماتی در راستای گره‌گشایی از مشکلات استان اتخاذ کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین به تقارن سفر خود به استان سمنان با روز استکبار‌ستیزی اشاره کرد و گفت: 13 آبان یادآور رشادت دانش‌آموزان و دانشجویان و پرچمداری امام راحل در مقابل استکبار جهانی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سفر استانی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور استان سمنان صراط استان سمنان رئیس جمهور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست

شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکل تعارضات محیط زیستی در ۵ استان فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان رفع و درباره ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده و نیز اصلاح و بازنگری حدود و شمولیت ۵ منطقه دیگر تصمیم‌گیری شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

وی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی