Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دانشگاه‌های متمرکز بر فناوری در حال ارتقای رتبه‌بندی رشته‌های هنر و علوم انسانی هستند که احتمالا این موضوع منعکس‌کننده افزایش همکاری بین این ۲ رشته است. دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست در صدر جدول برترهای گروه هنر و علوم انسانی است که هر ۲ در فناوری نیز شهرت دارند. دانشگاه کمبریج در جایگاه سوم، دانشگاه آکسفورد در رتبه چهارم و دانشگاه لندن(UCL) در جایگاه پنجم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، بر اساس آخرین رتبه‌­بندی تایمز هایر اجوکیشن(Times Higher Education) گروهی از دانشگاه‌هایی که در رتبه­‌بندی تایمز هایر اجوکیشن سال ۲۰۱۸ به دلیل راهبردهای مبتنی بر فناوری به سرعت پیشرفت کردند، در حال صعود در رتبه­‌بندی هنر و علوم­ انسانی هستند.

۲۲ دانشگاه از ۳۵ دانشگاهی که به‌عنوان رقابت­‌کنندگان فناوری همچنین رتبه­‌بندی رشته­‌های هنر و علوم­ انسانی طبقه­‌بندی شدند، نمرات خود را بهبود بخشیده­‌اند. این دانشگاه‌ها به دلیل سوابق مهم در علم و مهندسی رایانه و ارتباط قوی با صنعت به‌ عنوان چالش‌گر فناوری شناخته شدند و بسیاری از آن‌ها در مرکز راهبردهای خود بر اصل نوآوری تکیه و تاکید دارند. به‌ عنوان‌ مثال دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا در ۲ سال گذشته امتیاز خود را برای هنر و علوم انسانی ۱۰ امتیاز افزایش داده و از رتبه گروه ۴۰۰ به گروه ۲۵۱ تا ۳۰۰ رسیده است.

دانشگاه فناوری دلفت(TU Delft) در هلند که رتبه ۲۱ در مهندسی و ۵۹ در علوم رایانه را دارد، امسال با رتبه ۴۲ در بین ۵۰ دانشگاه برتر هنر و علوم انسانی قرار گرفت.

موسسه فناوری فدرال زوریخ(ETH Zurich) در رتبه چهارم جهان برای علوم رایانه و نهم در مهندسی و رتبه ۴۹ بین ۵۰ دانشگاه برتر هنر و علوم ­انسانی را کسب کرد؛ این در حالی است که سال گذشته این دانشگاه رتبه ۵۳ را از آن خود کرده بود.

دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور در رتبه ۱۰۱ تا ۱۲۵ قرار گرفت در حالی که سال گذشته در رتبه ۱۲۶ تا ۱۵۰ بود.

موسسه فناوری جورجیا با رتبه ۲۱ جهان برای علوم رایانه اکنون بین ۱۵۰ دانشگاه برتر گروه هنر و علوم انسانی قرار دارد.

این رتبه‌بندی دانشگاه­‌هایی را نشان می­‌دهد که در رشته­‌های هنر، هنرهای نمایشی، طراحی، زبان، ادبیات، زبان­شناسی، تاریخ، فلسفه، الهیات، معماری و باستان شناسی پیشرو است. جدول امسال شامل ۶۰۶ دانشگاه است؛ در حالی­ ‌که این تعداد در سال گذشته ۵۶۵ دانشگاه بود.

۱۰ دانشگاه برتر این رتبه‌­بندی شامل دانشگاه‌های ذیل است:

دانشگاه استنفورد کالیفرنیا

موسسه فناوری ماساچوست ایالات­‌متحده

دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه لندن(UCL)

دانشگاه هاروارد ایالات­‌متحده

دانشگاه پرینستون ایالات­‌متحده

دانشگاه شیکاگو ایالات­‌متحده

دانشگاه کالیفرنیا برکلی

دانشگاه ادینبورگ انگلستان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هنر علوم انسانی رتبه بندی تایمز هنر و علوم انسانی متحده دانشگاه موسسه فناوری دانشگاه برتر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.
وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.
نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند. وی اضافه کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است.

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم