Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

قائم مقام فرهنگستان علوم افزود: کشور ایران هم ویژگی‌های خودش را دارد. نوعا کشور‌های دنیا یکپارچه و یکرنگ هستند، اما ایران جزو کشور‌هایی است که اقوام مختلف دارد. رهبری انقلاب ما هم با انقلاب‌های دیگر فرق دارد و یک رهبر دینی بوده و صرفا سیاسی نبوده است. قبل از پیروزی انقلاب صحبت کردن از اسلام در محیط دانشگاهی امر مشکلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری در چنین زمانی خیلی سخت است.

صالحی تأکید کرد: ما زمانی صحبت می‌کنیم که ۴۳ سال از انقلاب گذشته است. تحولات آنقدر سریع بود که به نظر من این کشور در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال تاریخ دید. آنقدر سیر تحولات سریع بود که تصمیم گیری ناب کار آسانی نیست. شما زمانی می‌توانید تصمیم بگیرید که اطلاعات کامل داشته باشید. دسترسی ما به اطلاعات آن موقع قوی نبود، دستگاه‌های اطلاعاتی مان ضعیف بود و شبکه‌های اجتماعی هم به شکل امروزی وجود نداشتند. در چنین شرایطی خود را جای رهبر یک کشور بگذارید و تصمیم بگیرید. از طرفی، یک عده هم در کشور کار‌های سلبی می‌کردند که نمی‌خواهم نام ببرم؛ اما به عنوان مثال، انتقال مواد منفجره به کشور‌های دیگر که شک و شبهه نسبت به انقلاب را موجب شد و البته بعد‌ها آن فرد دستگیر و اعدام شد. غرض اینکه، آثار این اتفاقات هم روی انقلاب وجود داشت. دیگران می‌گفتند شما میخواهید این انقلاب را که با این کار‌های سلبی که مواد منفجره به فلان جا می‌برید، صادر کنید و رهبری باید همه این رفتار‌های نادرست برخی از روی نابحردی را هم تمشیت می‌کرد که کار آسانی نیست.

صالحی اظهار داشت: «استقلال سیاسی» یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب ما است. یک متفکر آمریکایی گفت مشکل ما با ایران هسته‌ای نیست بلکه ماهیت انقلاب ایران است که می‌خواهد عظمت خودش را احیاء کند و این در نظم جهانی اخلال ایجاد می‌کند. بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا بالأخره یک نظم جهانی به وجود آورد. اگر اجازه می‌دادند معیشت مردم، اقتصاد و همه مسائل ما در حد معقول درست می‌شد، یک الگو و نمونه می‌شد، ضمن اینکه استقلال سیاسی خودش را هم حفظ کرده است. ما مثل کشور همسایه نیستیم که دستش در دست اسرائیل، ناتو و کشور‌های مرتجع است و شب می‌خوابد یک حرف می‌زند و صبح که بیدار می‌شود حرف دیگری می‌زند. ما به هر حال به یک اصولی پایبند هستیم.

وی گفت: اقوال و تحلیل‌های مختلف از لانه جاسوسی هست، اما باید به رهبری برگردیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم. فرق رهبر با یک واحد جامعه این است که او از اطلاعات بیشتر برخوردار است و او دارد جامعه را رهبری می‌کند؛ این رهبری به آسانی هم انجام نشده و هزینه‌ها داده ایم. رهبری این حرکت را درست تشخیص داده و ما هم باید پشت سر آن حرکت کنیم؛ البته آن رمانی که دانشجویان لانه جاسوی را تسخیر کردند من به اتفاق شهید عباسپور به آنجا رفتیم و با دوستان صحبت کردیم و گفتیم حالا تسخیر کردید، اما دو-سه روزه تمامش کنید! این ضربه اصلی خوب بود؛ هیمنه آمریکا باید شکسته می‌شد. رهبری تشخیص داد برای اینکه این انقلاب تضمین شود هزینه دارد؛ استقلال هم هزینه دارد.

صالحی یادآور شد: من وقتی سفیر ایران در آژانس بین المللی انرزی اتمی بودم، سفیر یکی از کشور‌هایی که بسیار پیشرفته است و آمریکا هم در آن پایگاه دارد، در گوشی با من صحبت کرد و گفت آقای صالحی! من از موضع گیری‌های سیاسی کشورتان لذت می‌برم! و می‌گفت قدر آن را بدانید. یکی از کسانی که می‌گفت قدر انقلابتان را بدانید، محمد البرادعی بود. او می‌گفت، قدر این انقلابتان را بدانید که حداقل شما هر چهار سال یک بار انتخابات رئیس جمهوری دارید؛ در کشور ما مبارک پس از سال‌ها ریاست جمهوری، پسرش را آماده ریاست جمهوری کرده است!

وزیر اسبق امور خارجه تأکید کرد: نباید نواقص و مشکلات را به پای انقلاب نوشت. متأسفانه داریم نسل جوان را از دست می‌دهیم برای اینکه یک عده در لباس روحانیت حرف‌هایی می‌زنند که وهن اسلام است. کسی هم جلویشان را نمی‌گیرد! داد بزنید و بگویید این‌ها ربطی به روحانیت ندارند! زمانی که ما دانشجو بودیم «ایسم»‌های فراوانی وجود داشت و تنها چیزی که نبود «اسلامیسم» بود و اگر از دین حرف میزدید عقب افتاده و مرتجع حساب می‌شد. من یادم هست که وقتی در دانسگاه آمریکایی بیروت درس می‌خواندم، یک سال عید نوروز و محرم همزمان شده بود. من گفتم امسال عید را به خاطر این تقارن کنار بگذارید. اما همه تعجب کردند. اما امروز این شرایط فرق کرده است. امام در چنان شرایطی یک تنه به جنگ ایسم‌ها رفت. به هر حال این ۴۳ سال طرفة العینی برای تاریخ پر افتخار این کشور است. واقعا دولت آمریکا حیله گر است و قابل اعتماد نیست. آمریکا دشمن غدّاری است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی اکبر صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد شهباز گهروئی در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان و معرفی چهره و هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان که امروز هشتم اردیبهشت ماه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره هنر مورد قبول قرآن اظهار داشت: درود می فرستم بر روان پاک مُجاهدان و شهدای راه حقیقت، از آدم علیه السلام تا به امروز؛ آنانی که هنرمندانِ واقعی عالم هستند همان گونه که آن پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی فرمود: "تنها هنری مورد قبول قرآن است که کوبنده ی اسلامِ رفاه و تجمل، اسلامِ التقاط، اسلامِ سازش و فرومایگی، اسلامِ مُرفهینِ بی درد و در یک کلام، اسلام آمریکایی باشد."

وی افزود:  امام خمینی رحمت الله علیه، درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند." 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهبازگهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، اظهار کرد: روایت تولیدات و رویدادهای شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امام انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

به گفته‌ی شهبازگهروئی مزیت خوزستان در امر هنر انقلاب، وجود و بروز هنرمندان، هسته ها و حلقه های مردمی انقلابی هنر، ادبیات و رسانه است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان همچنین گفت: اگر وظیفه ای بر عهده مسئولین نهادهای دولتی است، بی شک تسهیل گری، بستر سازی و زمینه سازی رشد و کنشگری این سلول های بنیادین فرهنگ و هنر است؛ دغدغه مندانی که نظام مسائل انقلاب اسلامی را فهم کردند و برای حل و کاهش این مسائل با همه وجود وارد میدان شده اند و عتاب های دوست و دشمن باعث عقب نشینی آنها از این آرمان بزرگ نشده است.

وی افزود: این هسته‌ها مخاطب هدفشان را انتخاب کرده اند و با قالب ها مختلف هنری، ادبی و رسانه ای سعی در تعمیق و گسترش حقیقت در آحاد جامعه بشری دارند، باشد که بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مجاهدان جنگ نرم، ترکیبی و هیبریدی بینظیر این روزها باشیم.

شهبازگهروئی همچنین با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین این همه ستاره درخشان، کار دشواری است قطعا عزیزانی که ‌به این عنوان برتر دست می‌یابند نماینده این خانواده بزرگ هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان درباره وضع موجود هنر استان خوزستان گفت: موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت مؤثر است.

وی افزود: قدردان همه ارکان و اجزاء این نهضت هستیم به امید آنروز که راویان آزادی قدس شریف این پاره تن اسلام عزیز باشیم. 

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌