Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدحسین آل اسحاق روز پنجشنبه در همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان زنجان که به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در محل ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری زنجان، برگزار شد، با اظهار به اینکه اگر نتوانیم آسیب پذیری زیرساخت ها را برطرف کنیم با صدمات جبران ناپذیر مواجه خواهیم بود: افزود: هر مرکز باید ملاحظات پدافند غیرعامل خود را در زیرساخت‌های خود ببیند چون هیچ تضمینی نیست که  اگر تهدیدی در یک حوزه رخ داد در حوزه‌های دیگر رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با بیان اینکه مدیران باید تهدیدات آینده را پیشگیری و پیش‌بینی کنند، گفت: تا وقتی که طرح مقابله نداشته باشیم، نمی توانیم برای مقابله با تهدیدات  گوناگون امروز که حد و مرزی هم ندارند، برخورد و مقابله  مناسب داشته باشیم.

 رییس دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر نقش مهم و دشوار پدافند غیرعامل در زمان کنونی افزود: در دوران جنگ با وجود خاکریزهای موجود و مشخص بودن حوزه خودی و دشمن کار دفاع هم مشخص بود در حالیکه  امروز مرز مشخصی برای دفاع از حملات گوناگون دشمن وجود ندارد.

آل اسحاق گفت: به همین دلیل است که دشمنان ایران و به ویژه  صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند مردم ایران را بشکنند.

رییس دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، با بیان اینکه کسانی که در خط مقابل با تهدیدات قرار دارند رزمنده محسوب می‌شوند، افزود: امروز شکل دفاع عوض شده است و رابطین امروز در پدافند غیرعامل همرزمان همان رزمندگان در دفاع مقدس هستند به شرطی که خود را در دستگاه و ساختاری  که هستند کوچک نبینند.

سه عامل خودکفا، خود کافی و خود اتکا زیرساخت مهمی است

آل اسحاق با تاکید بر اینکه در طرح جامع استان، سه عامل خودکفا، خود کافی و خود اتکا زیرساخت مهمی است، تصریح کرد: این به این معنی است که استان نیازمندی‌های خود را از تولید علم تا زیرساخت‌های لازم، تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه سنگر شما عوض شده است،  گفت: کسی که مسئولیت زیرساخت‌های این استان را برعهده دارد و به عنوان مثال در حوزه آب خدمت می‌کند، می داند که  این آب برای رفع نیاز مردم همواره باید پایدار بوده و به هیچ وجه نباید با قطعی مواجه شود.

رییس دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، با تاکید بر اینکه آنچه که مهم است این است که در همین حوزه آب تهدیداتی وجود دارد، اظهار داشت: مسئول آن می داند که چگونه باید آن را حفظ کند و برق  گاز و .. هم به همین منوال است.

آل اسحاق با اشاره به لزوم  تامین نیازهای اساسی مردم در همه شرایط، افزود: چون ما متولی برآورده کردن نیازهای اساسی مردم استان هستیم با این کار در واقع از مردم  صیانت، قدردانی و قدرشناسی می کنیم.

وی با بیا ن اینکه بنابر فرمایش امام راحل، مردم ایران  بهترین مردم از زمان پیامبر تاکنون هستند و مانند آنها نبوده است، گفت: با خدمت به این مردم نگذاریم که دچار مشکل شوند.

رییس دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با اظهار تاسف از بروز  برخی مسائل هم افزود: متاثر کننده است که گاهی شاهد هستیم که  داروی بیماری‌هایی مانند سرطان به دست بیماران نمی رسد، اما در بازار آزاد به وفور یافت می شود.

آل اسحاق همچنین با اشاره به ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هم گفت: دشمنی آمریکا تمام شدنی نیست و ما بعد از ۴۰ سال نباید به دشمنان خود اعتماد کنیم.

  وی با تاکید بر اینکه نباید قرارداد مربوط به نیاز زیرساخت هایی را که خودمان تامین می کنیم، با شرکت‌های بیگانه مانند فرانسوی یا انگلیسی باشد، اظهار داشت: آنها دلشان برای ما نمی سوزد و هر لحظه که اراده کنند آن خدمتی را که باید بر اساس قرارداد به ما بدهند، از ما می گیرند.

 رییس دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور  با بیان اینکه  فراموش نکنیم که شرکت‌های دانش بنیان به همین منظور تاسیس شده و این مأموریت را دنبال می‌کنند، گفت: نباید بگذاریم سیستم ها در اختیار تولیدکنندگان آنها باشد بلکه باید اختیار آنها را خودمان به دست بگیریم.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل مدیریت بحران خودکفایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل مدیریت بحران خودکفایی پدافند غیر عامل مدیریت بحران خودکفایی زنجان زیرساخت ها آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود