Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات ورزش‎‌های روستایی و بومی محلی استان بوشهر در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: نخسین دوره لیگ چوب‌کِشی قهرمان استان بوشهر در پنج وزن ویژه زنان و هفت وزن ویژه مردان برگزار می‌‏شود.

سعید اسماعیلی افزود: در این رقابت‌ها ۱۷۰ ورزشکار شامل ۱۲۰ مرد و ۵۰ زن در قالب ۱۰ تیم از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره آغاز رقابت‌ها در رده سنی آزاد اضافه کرد:برترین‏‌های این دوره از رقابت‎ها در قالب یک تیم باشگاهی به نخستین دوره مسابقات قهرمانی لیگ چوب‎کِشی کشور اعزام می‎شوند که زمان برگزاری آن نیز آذرماه است.

اسماعیلی اظهار کرد: نماینده استان در صورت موفقیت در رقابت یاد شده به لیگ دسته یک کشور صعود می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای اصلی بازی‏‌های بومی محلی کمک به جذب گردشگر در روستاها و به نوعی حمایت از محیط زیست است.

اسماعیلی با تاکید براینکه بازی‌های بومی محلی به نوعی یک سازگاری با محیط زیست به شمار می‌رود گفت: رواج بازی‎های بومی محلی در روستاهایی که بیشتر در جوار مناطق حفاظت شده و تالابی قرار دارند به رونق اقتصاد آنها از طریق جذب گردشگر کمک می‌کند و به این صورت نیازی به شکار و صید نخواهند داشت.

وی افزود: با شیوع کرونا جوانان بیشتر به سمت بازی‌های مجازی جذب و به نوعی تنبلی و کم تحرکی در جامعه ورزشی رخ داد در چنین شرایطی ترویج بازی‌های بومی محلی موجب افزایش تحرک جوانان روستایی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: انتظار است خانواده‌ها نسبت به ترویج بازی‌های بومی محلی اقدام کنند چون آشنایی جوانان با این گونه بازی‌ها موجب شادابی و نشاط بیشتر آنان می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری رقابت‌ها با یاد و خاطره شهید علی لندی اظهار کرد: همزمانی این رویداد با ۱۳ آبان منجر شد تا با هدف تقدیر از شهید علی لندی و گرامیداشت روز دانش آموز این رویداد به نام شهید نوجوان و فداکار ایذه‌ای مزین شود.

شهید لندی متولد سال ۱۳۸۵ یک نوجوان ایرانی بود که در ۱۵ سالگی در حادثه آتش‌سوزی منزل همسایه، جان ۲ زن سالمند را نجات داد و ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز و نمازی اصفهان، در اول مهر ۱۴۰۰ به‌علت سوختگی ۹۱ درصد، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بوشهر علی لندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بوشهر علی لندی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بوشهر علی لندی بازی های بومی محلی رقابت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه احمدی با رکوردشکنی،قهرمان اسکیت فری استایل کشور شد

ترانه احمدی به مقام نخست رقابت‌های دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه اسپید اسلالوم دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکیت، مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل از صبح امروز (پنج‌شنبه) به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شده است.

 

در رده سنی بالای 19 سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال و‌ با زمان 4.217 ثانیه بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند و رکورد ایران را ارتقا بدهد.

 

پس از او، رومینا سالک و مژده شعبانی به عنوان دوم و سومی بسنده کردند. 

 

رکورد پیشین هم در اختیار ترانه احمدی با زمان 4.280 ثانیه بود.

 

همچنین در رده سنی زیر 19 سال، پریناز زکریا، ریحانه مصطفایی و زهرا صادقیان سه نفر برتر این رویداد را تشکیل دادند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چادرملو، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ شمشیربازی اپه آقایان
  • فارس قهرمان رقابت‌های راگبی
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • ترانه احمدی با رکوردشکنی،قهرمان اسکیت فری استایل کشور شد
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار