Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز در یک نشست خبری بدون اشاره به خروج یکطرفه آمریکا از توافق برجام و بدعهدی طرف اروپایی گفت که پاریس همچنان نگران نقض تعهدات ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.



بر اساس این گزارش، وی تاکید کرد که ایران باید فوراً گفتگو و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای پیشرفت در موضوعات باقی مانده از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت فرانسه همچنین گفت: ما به همراه شرکای خود به نظارت بسیار دقیق بر پایبندی ایران به تعهدات خود و به رایزنی‌های نزدیک در مورد چگونگی واکنش به این وضعیت ادامه می‌دهیم.



وی همچنین تاکید کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه قرار است در گلاسکو با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کند.



علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.



گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه اخیراً در توئیتی اعلام کرد: ما به‌دقت رفتار آقای بایدن را می‌سنجیم. هدف «مذاکره» حرف زدن محض نیست؛ بلکه توافق ملموس و احترام به منافع متقابل است.



وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ۱+۴ برای مذاکره مبتنی بر رعایت منافع و حقوق متقابل آماده باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پاریس امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس اتمی درباره سفر وی به ایران و همچنین نیروگاه اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی در ایکس از دیدار امروز با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی خبر داد و افزود «درباره نتایج سفر اخیر او به ایران و همچنین برخی مسائل مرتبط با نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت‌وگو کردیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز سه‌شنبه بعد از دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، در نشست خبری مشترک با بیان اینکه مفاد بیانیه مشترک ایران و آژانس هنوز معتبر است، گفت «پیشنهادی را به ایران ارائه دادم که شامل مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی است که مسیر ما را به سمت جلو مشخص خواهد کرد».

رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفت‌وگوها را سازنده و رو به جلو توصیف کرد و افزود «من و گروسی معتقدیم بیانیه مشترک مبنای خیلی خوبی برای تعاملات ایران و آژانس است».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی اولیانوف با گروسی درباره ایران
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • اولیانوف: دربارۀ سفر گروسی به ایران با او گفت‌وگو کردم
  • ترمیم رابطه؟!
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟