Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت بالای گاز طبیعی به‌عنوان ماده خام اصلی برای تولید کودهای شیمیایی نیتروژنی باعث کاهش تولید و بالا رفتن قیمت این کودها شده و کشاورزان را به دردسر انداخته است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت سی اف اینداستریز، بزرگ‌ترین تولیدکننده نیتروژن دنیا اعلام کرد کمبود کودهای نیتروژنی آنقدر در آمریکا شدید شده که کشاورزان نمی‌توانند نیاز مزارع خود را در آینده نزدیک تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر این گزارش درست باشد و کشاورزان مجبور شوند استفاده از کودهای نیتروژنی را کاهش دهند، تولید آن‌ها پایین آمده و قیمت مواد غذایی بیش‌از این افزایش می‌یابد. تورم مواد غذایی همین حالا هم نگران کننده است. شاخص سازمان ملل از قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده‌است.

رشد قیمت مواد غذایی در جهان با سرعت بی سابقه‌ طی 40 سال گذشتهافزایش قیمت جهانی مواد غذایی در نتیجه‌ کمبود انرژی

کمبود کود شیمیایی در حال حاضر نتیجه قیمت بالای گاز طبیعی به‌عنوان ماده خام اصلی برای تولید آن است. بخشی از تولید در اروپا را متوقف شده ‌است. سایر کشورها مثل چین و روسیه هم برای محافظت از عرضه داخلی، صادرات خود را محدود کرده اند.
آمریکا یکی از واردکنندگان اصلی کودهای کشاورزی است که 20 درصد از اوره و 40 درصد از نیترات آلومینیوم مورد نیاز خود را تنها از روسیه وارد می‌کند.
تولیدکنندگان بزرگ کودهای شیمیایی شاهد ادامه افزایش قیمت آن خواهند بود.
شاخص قیمت پتاس و اوره که نوعی از کودهای نیتروژنی هستند، در سال جاری میلادی بیش‌از 2 برابر شده‌است. تحلیلگران نگرانند کشاورزان قادر به خرید این کودها با این قیمت‌ها نباشند.
انتهای پیام/98

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید

تاجیک با اشاره به نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری تخم مرغ گفت: در هنگام خرید دقت کنید روی هر عدد تخم مرغ نام یا علامت تجاری واحد تولیدی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا (به روز، ماه و سال) درج شده باشد.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: از مصرف تخم مرغ‌های شکسته یا دارای ترک در مواد غذایی به ویژه در تهیه غذا‌هایی که نیاز به طبخ ندارند (مانند خامه یا سس) باید خودداری شود.

به گفته تاجیک، تخم مرغ خام بر روی سطوحی که با مواد غذایی آماده خوردن در ارتباط هستند نباید قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه نگهداری تخم مرغ، افزود: تخم مرغ‌ها باید در یخچال و دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید