Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تراب نوروزی رئیس امور اجتماعی فرمانداری تبریز روز جمعه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان، کودکان کار و خیابانی در محل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با اشاره به بند ۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جمع آوری و ساماندهی متکدیان را وظیفه شهرداری دانست و گفت: متاسفانه شهرداری تبریز در این زمینه اقدامی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تشریح علل مختلف گسترش تکدی گری، بر لزوم هوشیاری و سرعت عمل دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این پدیده تاکید کرد.
اونقش افراد سودجو در گسترش تکدیگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: این افراد با سوء استفاده از احساسات مردم و با شگرد‌های مختلف، ضمن کاسبی راحت برای خود، باعث در حاشیه قرار گرفتن نیازمندان واقعی می‌شوند.
رئیس امور اجتماعی فرمانداری با تجلیل از خدمات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ساماندهی متکدیان شهر تبریز، گفت: اقدامات این موسسه و تنوع خدمات آن الگوی نمونه‌ای برای کشور می‌باشد.
نوروزی با تاکید بر لزوم ورود پلیس فتا به بحث خیرین فضای مجازی، گفت: این افراد به اسم کمک به نیازمندان در حال فریب مردم و بدنبال سودجویی شخصی می‌باشند و موارد مختلفی از سودجویی این افراد کشف شده است.

اوبا اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مقابله با این پدیده، اظهار کرد: رسانه ملی که وظیفه اصلی آن آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی می‌باشد متاسفانه در این زمینه هیچ نوع همکاری نمی‌کند.

حسین علامیر دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از افزایش ۱۷درصدی تکدی گری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته در تبریز خبر داد.

او با اشاره به جمع آوری و ساماندهی یکهزار و ۱۸۶ متکدی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ در تبریز، گفت: از این تعداد ۵۵۰ خانم و ۶۳۶ نفر آقا بودند که نشان از افزایش چشمگیر خانم‌های متکدی دارد.

او افزایش متکدیان خانم را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: کلیه ارگان‌های مسوول باید در این زمینه به مسئولیت خود عمل کرده و با راهکار‌های قانونی و مدبرانه از گسترش آن جلوگیری کنند.

دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به سودجویی بعضی افراد از این طریق و شگرد‌های مختلف آن‌ها برای فریب مردم اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آگاه سازی جامعه، اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی در این زمینه ندارند و حتی صدا و سیما که وظیفه اصلی را در این زمینه دارد تاکنون پای کار نیامده است.

حبیب چوخاچیان عضو هیات امنای موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز نیز در این جلسه اقدامات شهرداری تبریز در زمینه تکدی گری را ناچیز دانست و گفت: با توجه به امکانات گسترده شهردای، می‌توان اقدامات اساسی و بزرگی در ایجاد اشتغال و ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی انجام داد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و شهرداری از قبول مسئولیت‌های قانونی خود، شانه خالی کرده است.

او از امنای پیشکسوت و عضو هیات مدیره موسسه نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد مرحوم زعفرانی، از بنیان گذاران اصلی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، برای ایجاد کمیته مخصوص برای جمع آوری متکدیان، این اقدام را نمونه‌ای موفق در سطح کشور دانست و پیشنهاد کرد واحد ویژه‌ای جهت ساماندهی متکدیان و رفع مشکل دست فروشی تشکیل شود و شعبه ویژه‌ای نیز در دادگستری برای رسیدگی به این مشکلات مشخص شود.

سیروس نایبی مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز نیز در این جلسه با تشریح خدمات موسسه و قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه، بر لزوم همراهی سایر ادارات و ارگان‌ها با موسسه، برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.
او حفظ برند جهانی تبریز، شهر بدون گدا را وظیفه وجدانی اعضای موسسه و همه شهروندان دانست و گفت: برای حفظ این نام باید تلاش بیشتری کرده و شبانه روز کار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکدی گری خیریه موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ساماندهی متکدیان دانست و گفت تکدی گری بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون